تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


ژنراتورهای برق پشتیبان و دیزل ژنراتورها تنها در صورتی امکان پذیر است که این دستگاه ها به درستی نگهداری و محافظت شوند. تعمیر و نگهداری و بازرسی به موقع دیزل ژنراتورها تنها کلید افزایش راندمان و عمر مفید این دستگاه ها است. بنابراین این مسئولیت شماست که هر از گاهی دستگاه را بررسی کرده و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

البته ناگفته نماند که تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور پس از هر تغییر آب و هوا به کار شما می آید. به عنوان مثال، تصور کنید که دیشب باران بارید یا منطقه غبارآلود است. در این صورت با سرویس و بازرسی کلیه اجزای دیزل ژنراتورها می توانید از سالم بودن تمامی قطعات و عاری از هرگونه آلودگی مطمئن شوید. برای تست دیزل ژنراتور مراحل زیر را دنبال کنید:

• بررسی مایع موجود در تجهیزات

هر بار که به دیزل ژنراتور مراجعه می کنید، باید سطح روغن آنجا را بررسی کنید. این روغن باید کاملا بزرگ و تمیز باشد. اگر مشاهده کردید که روغن دیزل ژنراتور به دلیل استفاده طولانی مدت کم یا تیره شده است، سریعا آن را تعویض کنید. همچنین باید سطح مایع خنک کننده و سطح سوخت را نیز بررسی کنید.

• فیلتر را بررسی کنید

هنگام بازدید از دستگاه الکترونیکی باید مشاهده کنید که تمام فیلترهای این دستگاه تمیز و بدون آلودگی هستند.

• تست باتری

باتری دستگاه باید سالم باشد و به درستی کار کند. برای این کار، سطح قدرت باتری را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.

• موتور را روشن کن

برای اطمینان از اینکه دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری به درستی کار می کند، اگر در حین کار دستگاه مشکلی مشاهده نکردید، به احتمال زیاد دستگاه شما سالم است.

اگر همه موارد فوق را گاهی انجام دهید. علاوه بر اطمینان از اینکه دیزل ژنراتور برق اضطراری خوبی را ارائه می دهد، می توانید تضمین کنید که تجهیزات شما دوام بیشتری خواهند داشت.

انواع دیزل ژنراتور

انواع مختلفی از دیزل ژنراتورها وجود دارد که برای تامین برق اضطراری استفاده می شوند. هر کدام از این انواع کاربردهای متفاوتی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که دیزل ژنراتورها را می توان بسته به دلایل مختلفی تقسیم کرد:

• انواع دیزل ژنراتور با توجه به زمان تامین برق

این دسته از دیزل ژنراتورها بسته به زمان استفاده به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

- دیزل ژنراتور اضطراری

این نوع دیزل ژنراتورها وظیفه تامین برق اضطراری مناطق مسکونی، بیمارستان ها، واحدهای تولیدی و هر جای دیگری که نیاز به برق دارد در صورت قطع برق را بر عهده دارند. این دستگاه ها می توانند برای مدت طولانی در حالت خواب باشند.

- دیزل ژنراتور دائمی

دیزل ژنراتورهای این دسته در مکان هایی که به برق نیاز است، به عنوان مثال در معادن استفاده می شود.

- دیزل ژنراتور پایه

این دستگاه ها می توانند بارهای مختلفی را در زمان های مختلف تولید کنند.

• انواع دیزل ژنراتور بر اساس توان

نوع دیگر تقسیم بندی این دستگاه ها بر اساس ظرفیت تولید آنها خواهد بود. دیزل ژنراتورها بر اساس توان خروجی در یکی از دو دسته زیر قرار می گیرند:

- موتور دیزل تک مرحله ای

این دستگاه ها عمدتاً در منازل و واحدهای تجاری استفاده می شوند. چون برق کمتری تولید می کنند.

- دیزل ژنراتور سه فاز

این دستگاه ها خروجی بالایی دارند، به همین دلیل در صنایع بزرگ مانند بیمارستان ها که نیاز به برق بیشتر است از آنها استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 18380
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: