ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


همانطور که اولین دندان ها شروع به رشد می کنند، چکاپ های منظم دندان بخش مهمی از سلامت دهان و دندان است. علیرغم اهمیت آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان از سنین پایین، بسیاری از کودکان تا زمانی که دچار پوسیدگی دندان نشوند نمی دانند که به دندانپزشک مراجعه کنند. این باعث ایجاد ترس و ناراحتی از دندان درآوردن در کودک می شود. با انتخاب دندانپزشک مناسب می توانید تجربه متفاوتی را برای کودک خود رقم بزنید و با برقراری عادات بهداشتی دهان و دندان سلامت او را در طول زندگی تضمین کنید. برخی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب را بررسی می کنیم.

ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب:

هنگام انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب، به دنبال متخصصی باشید که بتواند تجربه مفید و بدون استرس را برای کودک شما فراهم کند. متخصصی را پیدا کنید که در درمان اوایل کودکی تا نوجوانی تخصص دارد. ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب عبارتند از:

استقبال خوب:

رفتن به دندانپزشک هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان ترسناک است. شخصیت خونگرم و صمیمی یکی از ویژگی های دندانپزشک کودکان خوب است که برای از بین بردن ترس در کودکان ضروری است. برای عادت کردن به محیط دندانپزشکی، چند روز قبل با کودک خود ملاقات کنید تا او احساس راحتی و آرامش کند.

آیا نیاز به معاینه دندانپزشکی خاصی دارید؟

مثبت فکر کن:

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، کودکان باید دو بار در روز از زمان رویش اولین دندان ها مسواک بزنند. نشان دادن اهمیت مراقبت از دهان و دندان و ایجاد نگرش مثبت نسبت به دندان های سالم از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است. رابطه دندانپزشک با کودک را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

صبر:

نشستن آرام زیر دندانپزشک برای کودکان دشوار است. بنابراین صبر و شکیبایی با کودکان یکی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است. شما به دندانپزشکی نیاز دارید که نه تنها متخصص و با تجربه باشد، بلکه در مقابله با اضطراب و ترس کودک نیز مهارت داشته باشد.

استفاده از روش های مختلف بیهوشی:

برای القای بیهوشی در کودکان از روش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام بسته به سن کودک، نوع درمان و همکاری کودک قابل اجرا هستند. در کودکانی که به خوبی با دندانپزشک همکاری می کنند و از اقدامات دندانپزشکی نمی ترسند، از بی حسی شکمی استفاده می شود. در کودکانی که ترس زیادی از دندانپزشکی دارند، با دندانپزشک همکاری نمی کنند، مدت درمان بیش از حد تحمل آنهاست یا بیمار نیازهای خاصی دارد، روش های آرام بخشی مانند گاز خنده یا بیهوشی عمومی توصیه می شود. استفاده از گاز سر کودک را بیدار نگه می دارد اما توانایی ایجاد اختلال در کار دندانپزشک را ندارد. از مطب دندانپزشکی کودکان در مورد امکان استفاده از این روش ها برای کودک خود سوال کنید.

خنده دار:

داشتن حس شوخ طبعی در برخورد با کودکان مهم است. لذت بردن از تجربه معاینه دندان کودکان یکی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است. دندانپزشکی که بتواند با صورتش چیزهای خنده داری بگوید و در عین حال خنده دار رفتار کند و در عین حال مسواک زدن را به او آموزش دهد، دارایی ارزشمندی است.

فكر كردن:

داشتن یک تجربه منفی در یک محیط درمانی، هر کسی را از دندانپزشک متنفر می کند. برخی از کودکان نیازهای خاصی دارند که نیازمند درک و همکاری بیشتر تیم درمان است. به عنوان مثال، برخی از کودکان نمی توانند راه بروند و از ویلچر یا عصا استفاده کنند. همکاری و رفاقت تیم درمان با نیازهای کودک و تغییرات لازم برای انطباق محیط با شرایط درمان از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است.

خلاقیت:

یک دندانپزشک اطفال خوب همیشه به فکر راه‌های جدید و خلاقانه برای آرام کردن کودک است. یک دندانپزشک خلاق به احساسات کودک توجه می کند و تلاش می کند تا بر اساس آن تجربه ای مولد و لذت بخش برای کودک ایجاد کند.

دسترسی:

اورژانس های دندانپزشکی اغلب در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رخ می دهد. اگر کودک اورژانس دندانپزشکی دارد، باید در اسرع وقت درمان شود. اگر شماره تماس کلینیک دندانپزشکی 24 ساعته دارید، می توانید مطمئن باشید که فرزندتان به موقع درمان می شود. یکی از شایع ترین اورژانس های دندانپزشکی کودکان کشیدن دندان یا پارگی لب و لثه است. برای اینکه دندان کشیده شده پیوند زده شود باید در کمتر از 30 دقیقه با دندان به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

شفافیت در درمان:

یک دندانپزشک خوب باید به نگرانی ها و علائم بیمار به خوبی گوش دهد. تمام آزمایشات و عکسبرداری با اشعه ایکس باید با احتیاط انجام شود. سپس روش درمان، هزینه و مراقبت های بعدی را با جزئیات برای کودک و والدین توضیح دهید. دندانپزشکی را برای فرزندتان انتخاب کنید که برای پاسخ دادن به سوالات شما وقت بگذارد و تمام جنبه ها و گزینه های درمانی را توضیح دهد.

توانایی ها:

دندانپزشکان اطفال بیشتر از دندانپزشکان عمومی با مشکلاتی مانند تغذیه شبانه، مکیدن انگشت و دندان دردهای ناشی از رشد دندان های شیری سروکار دارند. این دندانپزشک با مراحل رشد و درمان کودکان آشناست. آشنایی با روانشناسی کودکان و بی خوابی کودکان از ویژگی های بارز دندانپزشک کودکان است.

تمرکز بر کودکان:

مطب دندانپزشکی کودکان با سایر متخصصان متفاوت است. محیط اداری باید دارای رنگ های روشن، جذاب و شخصیت های کارتونی معروف باشد وجود اسباب بازی و هدایای کوچک برای کودکان از دیگر مواردی است که باید در مطب دندانپزشکی وجود داشته باشد اتاق انتظار باید از وسایل جالب و فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان استفاده کند اسباب بازی وسایل دندانپزشکی برای کودکان و تلویزیون برای پرت کردن حواس کودک از دیگر ملزومات مطب دندانپزشکی است

از دوستان، خانواده و سایر والدین بخواهید که در انتخاب دندانپزشک برای کودکان به شما کمک کنند. در مورد تخصص دندانپزشک به صورت آنلاین و در تابلوهای بحث بپرسید.

رجوع به مقاله: https://drsheidaclinic.com/kids-dentist/





:: بازدید از این مطلب : 6667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: