فلز تزئینی چیست و کاربرد آن
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


در این مقاله از مهفا می خواهیم بدانیم فلز تزئینی چیست و چگونه از آن استفاده می شود. ابتدا توضیح مختصری در مورد فلز می دهیم و سپس به خود موضوع می پردازیم.

ورق فلزی نوعی فلز است که دارای خواص فولاد است. از بارزترین ویژگی های فلز می توان به درخشندگی، زیبایی، سطح صاف و صیقلی، عدم زنگ زدگی یا خوردگی آن در طول زمان اشاره کرد. ورق فلزی مانند ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه به دو صورت کلاف و صفحه ای عرضه می شود. به صورت تکه های مربعی یا دو طرفه در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شود. ورق های فلزی ضخامت کمی دارند و سطح آنها بسیار صاف و براق است و درخشندگی آن به دلیل صیقلی بودن سطح این ورق ها می باشد.

این صفحات تمام خواص فولاد را دارند. زیرا ورق های فولادی به راحتی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. به طور کلی ورق های فولادی به دو صورت تخت و یا با ابعادی در بازار موجود می باشد. در رول های بزرگ موجود است

ورق فولادی تزئینی چیست؟

ورق استیل تزیینی یکی از انواع ورق استیل می باشد و مانند این صفحات از ورق استیل ضد زنگ می باشد. قیمت ورق استیل دکوراتیو به دلیل نوسانات بازار روزانه تغییر می کند. رنگ خاص ورق استیل زیبا باعث شده تا مشتریان توجه ویژه ای به این محصول داشته باشند. در ضمن به دلیل اینکه ورق استیل تزیینی، رنگ خاص ورق استیل دکوراتیو دارای قیمت بالاتری نسبت به معمول است، این محصول اغلب برای تولید نما از جمله ظروف تزئینی و آسانسور استفاده می شود.

ورق فولادی مهر شده:

فلز استنلس استیل یکی از معدود عواملی است که استفاده از آن را در بخش های ساختمانی، تزئینی و صنعتی با قابلیت شکل دهی و مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی محبوب کرده است. استفاده از ورق استیل در ساختمان سازی به روش های مختلف به عنوان مثال دیوارهای آسانسور، درب های ورودی و یا آشپزخانه های صنعتی را دیده ایم که با ورق استیل پوشانده شده اند.

ورق استیل دکوراتیو به شکل های براق، مات و خراش دار موجود می باشند و توجه به ضخامت آن بسیار حائز اهمیت است زیرا ضخامت کم ورق علاوه بر ایجاد امواج در تصویر باعث آسیب پذیری بالا می شود و قطعه به راحتی با یک قطعه تیز برش دهید. اما اگر ضخامت ورق مناسب را به آن اضافه کنید، می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. گاهی ورق استیل به حال خود رها می شود و گاهی از ام دی اف خام استفاده می شود که روی آن ورق استیل چسبانده می شود.

سوهان فولادی تزئینی چیست:

این گروه از ورق ها که از مواد اولیه و آلیاژی به صورت رول و مسطح، در اندازه ها و رنگ های مختلف، در طرح ها و رنگ های متنوع ساخته شده اند، سهم بسزایی در طراحی و کاربرد فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها و ساخت و ساز دارند. و ساخت پله برقی تولید لوازم خانگی. محصولات تزئینی نیز وجود دارد ... ورق های طرح دار بیشتر برای سطوح داخلی آسانسور، فضای داخلی ساختمان، حفاظ فولادی، روکش دستگاه های مواد غذایی و بسته بندی و ... استفاده می شود. برای مصارف تزئینی مانند.

تریم استیل ضد زنگ در طرح های مختلفی از جمله چرم رنگی (طلایی، مسی، آبی و مشکی) موجود است. این ورق ها در آلیاژ 304 و بگیر (420-430 و غیره) با پوشش پلی اتیلن توزیع می شوند.

استانداردهای تزئینی فلزی:

به عنوان یک نوع فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی 304 محبوب ترین گرید آلیاژی است که برای ساخت ورق فلزی تزئینی استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این ورق دوام و انعطاف پذیری بالای آن است. یکی دیگر از آلیاژهای مورد استفاده در تولید زیورآلات ورق آلیاژ 430 است که جزو مواد به حساب می آید.

ورق های فولادی کجا تولید می شوند؟

انواع کاغذهای تزئینی وارداتی بوده و در داخل کشور تولید نمی شود. چین، کره جنوبی، تایوان، اسپانیا و آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی هستند که تولید و به ایران صادر می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 7425
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: