نوشته شده توسط : موضوعات برتر

متن آهنگ محسن چاوشی ذره بین

ﺗﻜﻮن ﻧﺨﻮر ﻧﺸﻮﻧﻪ ی ﺗﻔﻨﮓ ﻫﺎی ﻧﻘﺮه داغ

ﺗﻜﻮن ﻧﺨﻮر ﭘﺮﻧﺪه ی اﻓﺘﺎده ﺗﻮی ﺑﺎﺗﻠﺎق

ﺗﻮﻳﻰ ﻛﻪ رو ﻧﻘﺎﺑﺘﻢ دوﺑﺎره ﺻﻮرﺗﮏ زدی

ﭼﺠﻮری ﺑﻮﺳﻪ ﻣﻴﺰﻧﻰ ﺑﻪ زﺧﻤﻰ ﻛﻪ ﻧﻤﮏ زدی

ﺗﻮ ﺑﺎغ ﮔﻞ ﻧﺒﻮدی ﻧﻪ ﻧﮕﻮ ﮔﻠﺎب ﻛﺮدﻧﺖ

ﺗﻮ ﻣﺎر ﺑﻮدی ﺑﺎ ﻋﺼﺎ ﻳﻪ ﺷﺐ ﻃﻨﺎب ﻛﺮدﻧﺖ

ﻣﺤﺎﻟﻪ اﻋﺘﻨﺎ ﻛﻨﻢ ﺑﻪ وﻋﺪه ﻫﺎی ﻣﺒﻬﻤﺖ

ﻣﻨﻰ ﻛﻪ ﻣﻄﻤﻦ ﺷﺪم ﺷﻔﺎ ﻧﻤﻴﺪه ﻣﺮﻫﻤﺖ

ﭼﺮا ﻓﺮار ﻣﻴﻜﻨﻰ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺳﻨﮕﺮ ﻫﺎی ﻧﻮ

ﺑﻪ ﻛﻰ ﻗﺮاره ﻟﻮ ﺑﺪی ﻋﻘﺐ ﻛﺸﻴﺪن ﻣﻨﻮ

اﮔﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﭼﺮاﻏﻰ ﻛﻪ زدن ﺷﻜﺴﺘﻨﺶ ﺗﻮﻳﻰ

اﮔﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﺮاﺑﻪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﻮپ ﺑﺴﺘﻨﺶ ﺗﻮﻳﻰ

ﺧﺒﺮ ﺑﺪه ﺑﻪ آﻓﺘﺎب ﻫﻤﻮن ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮد ﺷﺪ

ﺑﻪ زﻳﺮ ذره ﺑﻴﻦ ﻋﺸﻖ ﻳﻜﻰ ﻧﺸﺴﺖ و دود ﺷﺪ

ﺑﮕﻮ ﺑﻪ اون ﻟﺠﻦ ﺧﻮرا ﻛﻪ آﺑﻤﻮن ﻋﻮض ﺷﺪه

ﺑﺒﻴﻦ ﻳﻪ ﺳﻄﻞ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﺮد ﻣﺎﻫﻰ آب ﭘﺰ ﺷﺪه

 

 آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «ذره بین»



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

 

کاهش وزن به روش های مختلفی امکان پذیر است. یکی از این موارد استفاده از مکمل های غذایی است. دانه چیا یک مکمل طبیعی عالی برای کاهش وزن است. اگر از قرص های لاغری برای کاهش وزن استفاده می کنید، ورزش می کنید یا فقط می خواهید با خوردن غذای کمتر وزن کم کنید، دانه چیا برای رسیدن به اهدافتان بسیار مفید است. علاوه بر کاهش وزن، مصرف دانه چیا فواید بسیار دیگری نیز دارد. از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب و درمان یبوست. دانه های سیاه یا سفید کوچک گیاه مریم گلی هیسپانیکا مملو از مواد مغذی و فیبر هستند تا به شما کمک کنند احساس سیری کنید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید.

برای به دست آوردن خواص لاغری دانه چیا، بهتر است آن را به صورت دانه، پودر یا کپسول مصرف کنید یا می توانید این دانه ها را با آب مخلوط کرده و در حین تمرین میل کنید. روش های مختلفی برای استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن وجود دارد که ما در این مقاله از فرازطب سعی کرده ایم آن ها را درک کنیم و با این دانه جادویی بیشتر آشنا شویم تا واقعا بتوانیم آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.

دانه چیا به کاهش وزن کمک می کند

دانه چیا یکی از بهترین مکمل ها برای کاهش وزن است. دانه چیا برای کاهش وزن در روند کاهش وزن بسیار موثر است زیرا سرشار از پروتئین و فیبر است و به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید. دانه چیا برای لاغری شکم و باسن بسیار مفید است. تحقیقات زیادی روی این ماده غذایی مفید انجام شده است که ثابت می کند دانه چیا در روند کاهش وزن بسیار موثر است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

دانه چیا چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

خواص دانه چیا برای کاهش وزن در تغذیه و پزشکی به اثبات رسیده است. این ماده غذایی به روش های مختلفی باعث کاهش وزن می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

اشتها را کاهش می دهد: فیبر برای یک رژیم غذایی سالم مهم است و به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری کنید. دانه چیا بسیار غنی از فیبر محلول است که یک ماده ژل مانند در معده شما ایجاد می کند. این کار حرکت غذا را کند می کند و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

افزایش متابولیسم در بدن: یکی دیگر از فواید دانه چیا، پروتئین بالای آن است. پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی مهم است که می تواند به افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. دانه چیا همچنین منبع خوبی از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب می شود. علاوع بر دانه چیا برای لاغری می توانید از قوی ترین قرص لاغری استفاده کنید.



جذب چربی را کاهش می دهد: فیبر و پروتئین موجود در چیا باعث کاهش جذب چربی در بدن می شود، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش سطح کلسترول خون می شوند.

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای افزایش وزن استفاده کنیم؟ با افزودن 1 تا 2 قاشق غذاخوری دانه چیا در روز به رژیم غذایی خود شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید تا به طعم و بافت آن عادت کنید. با استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن، آنها را به مایعی مانند آب، شیر یا آب میوه اضافه کنید و بگذارید حداقل 15 دقیقه دم بکشد. روش های مختلفی برای استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن وجود دارد:

بهترین راه برای مصرف دانه چیا برای کاهش وزن، استفاده از آن به عنوان جایگزین غلات و نان سفید است.

پودینگ دانه چیا را درست کنید دانه های چیا را یک شب در آب یا شیر خیس کنید تا یک میان وعده یا وعده غذایی غلیظ و شبیه پودینگ درست کنید.

دانه های چیا را روی سالاد یا سبزیجات بپاشید.

نوشیدنی دانه چیا درست کنید. می توانید دانه های چیا را با آب، شیر یا آب میوه مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی درست کنید.

آنها را به ژله خود اضافه کنید. برای این کار بهتر است وقتی ژله مایع گرم درست می کنید چیا را اضافه کنید و در یخچال بگذارید.

هنگامی که دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، مهم است که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. دانه های چیا می توانند تا 12 برابر وزن خود آب جذب کنند، بنابراین خیس کردن آن ها قبل از مصرف بسیار مهم است. این به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

دستور العمل های دانه چیا برای کاهش وزن

دانه چیا را می توان برای کاهش وزن در غذاهای زیر استفاده کرد:

اسموتی دانه چیا و توت: یک فنجان توت مخلوط منجمد، یک موز، یک قاشق غذاخوری دانه چیا و یک فنجان شیر یا شیر بادام را برای صبحانه یا میان وعده ترکیب کنید.

بلغور جو با دانه چیا و موز: خوردن دانه چیا با جو دوسر راهی عالی برای تقویت محتوای غذایی صبحانه شماست. دانه چیا منبع خوبی از فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. جو همچنین منبع خوبی از فیبر و پروتئین است. دانه های چیا و جو دوسر می توانند یک صبحانه مغذی و سیر کننده درست کنند که به شما کمک می کند تا زمان ناهار احساس سیری کنید. ابتدا یک وعده بلغور جو دوسر را بپزید، سپس یک موز له شده و یک قاشق غذاخوری دانه چیا را اضافه کنید. برای طعم بیشتر، فندق خرد شده و کمی عسل را اضافه کنید. این یکی از بهترین راه ها برای استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن است.

آووکادو و دانه چیا: از یک آووکادوی رسیده استفاده کنید و آن را روی نیمی از کل میوه پخش کنید. برای یک صبحانه مفرح و سالم، دانه های چیا را با کمی نمک بپاشید.

بهترین زمان خوردن دانه چیا برای کاهش وزن

دانه های چیا برای کاهش وزن در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، زیرا به عنوان یک غذای عالی برای کاهش وزن در نظر گرفته می شوند. اما بهترین زمان استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن چه زمانی است؟

اول از همه، ذکر این نکته ضروری است که دانه های چیا یک مکمل غذایی عالی هستند. با این حال، زمان های خاصی از روز وجود دارد که مصرف دانه چیا برای کاهش وزن می تواند بسیار مفید باشد.

صبح: خوردن دانه چیا در صبح می تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند.

قبل از تمرین: دانه های چیا همچنین یک میان وعده عالی قبل از تمرین هستند، زیرا انرژی پایدار را بدون احساس سنگینی به بدن می دهند. سعی کنید دانه های چیا را در بخش کوچکی از ماست یونانی مخلوط کنید یا آنها را در یک اسموتی قبل از تمرین ترکیب کنید.

به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر: اگر بعد از ظهر گرسنه هستید، دانه چیا می تواند راهی عالی برای کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری در شام باشد. این نوع مصرف دانه چیا برای کاهش وزن بسیار مفید است.

قبل از خواب: مصرف دانه چیا قبل از خواب می تواند به شما کمک کند در طول شب احساس سیری کنید و از خوردن میان وعده در اواخر شب جلوگیری کنید.

در نتیجه خوردن چند بار در روز دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن مفید است. چه آن ها را برای صبحانه می خورید و چه به عنوان یک میان وعده میان روز قبل از خواب، دانه های چیا یک راه عالی برای تقویت و بهبود تغذیه و حمایت از اهداف کاهش وزن شما هستند.

تفاوت بین دانه چیا و تخم مرغ شربی

دانه های چیا برای کاهش وزن و دانه های سوربت یک نوع میوه خوراکی بسیار مشابه هستند اما با تفاوت های زیر:

منشاء: دانه های چیا و دانه های شربت از دو گیاه مختلف می آیند. گیاه دانه چیا عمدتاً در مناطق خشک و بیابانی رشد می کند، در حالی که دانه شربت عمدتاً در مناطق کوهستانی یافت می شود.

شکل ظاهری: دانه‌های چیا دانه‌های کروی کوچکی هستند که در رنگ‌های مختلف (شامل سیاه، سفید، قهوه‌ای و خاکستری) وجود دارند، در حالی که دانه‌های چیا دانه‌های کوچک و دانه‌مانندی هستند که به رنگ سفید یا سیاه هستند. بسته به شرایط پردازش، قهوه ای، سبز و قرمز است.

فواید: دانه چیا به دلیل داشتن فیبر و امگا 3 برای کاهش کلسترول و کنترل قند خون استفاده می شود و منبع پروتئینی مفیدی برای گیاهخواران و گیاهخواران است. دانه چیا برای کاهش وزن نیز بسیار موثر است. اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامت قلب و عروق استفاده می شود.

دانه چیا برای معده و دل درد

برای لاغری شکم و باسن می توانید از دانه چیا استفاده کنید. این دانه ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و با کاهش اشتها تاثیر مثبتی بر کاهش وزن دارند. از سوی دیگر، دانه های چیا سرشار از پروتئین هستند و به شما احساس سیری می دهند. کاهش جذب چربی در بدن یکی دیگر از مزایای مصرف دانه چیا برای کاهش وزن است. هنگام استفاده از دانه چیا، تمام قسمت های بدن شما وزن کم می کنند، اما از آنجایی که چربی بدن اغلب در شکم و باسن متمرکز می شود، کاهش وزن در این نواحی بیشتر قابل توجه خواهد بود.

دانه چیا برای چه کسانی مضر است؟

دانه چیا یک غذای سالم و مغذی برای کاهش وزن است، اما استفاده نادرست از آن می تواند مضر باشد:

اگر از دانه چیا برای کاهش وزن استفاده می کنید، خوب است بدانید چه مقدار از آن استفاده کنید زیرا می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. فیبر بیش از حد می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست شود. اگر به خوردن فیبر زیاد عادت ندارید، مهم است که به آرامی شروع کنید و به تدریج مصرف خود را افزایش دهید.

دانه چیا منبع اگزالات است که می تواند در تشکیل سنگ کلیه در برخی افراد نقش داشته باشد. اگر سابقه سنگ کلیه دارید یا در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستید، بهتر است از مصرف کامل این دانه خودداری کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه چیا در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث التهاب در بدن شود. بهتر است آنها را با امگا 6 از منابع دیگر مانند آجیل، دانه ها و روغن های دیگر متعادل کنید.

دانه چیا ممکن است با سایر داروهای کاهش وزن تداخل داشته باشد. اگر از دانه های چیا استفاده می کنید که ممکن است در جذب برخی داروها اختلال ایجاد کند، قبل از افزودن دانه چیا به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. بنابراین باید حداقل دو ساعت از هم استفاده کنید.

دانه چیا می تواند باعث خفگی شود. دانه های چیا آب زیادی جذب می کنند، بنابراین جویدن آن ها قبل از بلع بسیار مهم است. اگر آنها را به طور کامل نجوید، می توانند در گلوی شما متورم شوند و شما را خفه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر



گروه بازرگانی: از آموزش کاربران لیزر چه می دانید؟ آیا می دانید لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد اصطلاحی است که این روزها زیاد می شنویم و در جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنیم. لیزر روشی نوین برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است که هم برای خانم ها و هم آقایان استفاده می شود و نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد.

به لطف لیزر این روش در بین مردم بسیار محبوب است و علاقه مندان زیادی دارد. به عبارت دیگر، مزایای این روش باعث شده تا روش های قدیمی رفع موهای زائد کنار گذاشته شود و به ندرت در جامعه مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که می دانیم، با افزایش تقاضا برای خدمات، باید نیروی کار کافی در این کشور وجود داشته باشد تا نیازهای عمومی برای این خدمات را برطرف کند.

به همین دلیل، ما باید پزشکان کافی در جامعه داشته باشیم تا بتوانیم لیزر درمانی را در کلینیک های زیبایی خود برای متقاضیان انجام دهیم. اپراتور لیزر یعنی فردی که دارای مهارت لازم برای انجام لیزر درمانی متقاضی باشد. و در عملیات های مختلف خبره هستند اما آموزش اپراتورهای لیزر موضوع مهمی است.

چگونه اپراتور لیزر شویم؟

برای تبدیل شدن به یک اپراتور لیزر؛ برای انجام این کار باید شرایط لازم وجود داشته باشد. مهمترین شرط برای انجام این کار، داشتن زمان کافی برای فعالیت در این زمینه است. اپراتور لیزر یک کار نیمه وقت است که می تواند توسط دانشجو یا هر فردی که به دنبال کار پاره وقت است انجام دهد.

ثانیاً باید کمی به این رشته علاقه داشته باشید و از کار در کلینیک زیبایی استقبال کنید تا بعد از مدتی از کار خود خسته نشوید و بتوانید به طور مداوم آن را دنبال کنید. ثالثاً شما نیاز به شرکت در دوره آموزشی اپراتور لیزر و آموزش های تخصصی و حرفه ای دارید تا در این کار از جنبه های مختلف تجربه کسب کنید و بتوانید عملکرد خوبی برای متقاضیان لیزر داشته باشید. لازم به توضیح است که آموزش اپراتور لیزر برای خانم ها و آقایان می باشد و محدودیت سنی و تحصیلی ندارد. بنابراین امکان شرکت در دوره آموزشی آنها برای افراد زیادی فراهم خواهد شد.
https://www.baharnews.ir/news/441936/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1
چرا اپراتورهای لیزر را آموزش می دهیم؟

آموزش اپراتور لیزر موهای زائد همانطور که در قسمت قبل گفته شد تا حدی محدودیت خاصی ندارد و تمامی کسانی که از عدم اشتغال در بازار کار رنج می برند امکان حضور در آن را دارند. از طرفی پروسه آموزش این روش بسیار کوتاه است و با وجود تقاضا می توانید به سرعت وارد بازار کار شوید و در مدت زمان کوتاهی در یک کلینیک زیبایی مشغول به کار شوید. در ضمن باید اشاره کنیم که عملکرد این روش بسیار کارآمد بوده و محیط کلینیک زیبایی از ایمنی لازم برای کار برخوردار بوده و محیطی شاد به حساب می آید. همه این مشکلات به این معنی است که دوره اپراتور لیزر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و افراد زیادی تمایل به شرکت در این دوره آموزشی را دارند.

الزامات صدور گواهینامه لیزر

کسانی که در دوره اپراتور لیزر موهای زائد شرکت می کنند باید پس از اتمام دوره گواهی اپراتور را از مرکز آموزشی دریافت کنند. البته همه موسسات آموزشی این مدرک را ارائه نمی دهند و برای شرکت در موسساتی که در پایان دوره به شما گواهی می دهند باید این را به خاطر بسپارید.

دوره آموزشی تزریق فیلر و بوتاکس در فروشگاه لیزر

زیرا مدارک تحصیلی بسیار مهم است و به عنوان رزومه شما در نظر گرفته می شود. به طور دقیق تر، وضعیت بهتر است. شرایط اخذ گواهی لیزر بسیار ساده است. و کافی است در یک آموزشگاه معروف به دوره آموزشی اپراتورهای لیزر بپیوندید و مطالب را یاد بگیرید. سپس پس از اتمام دوره با قبولی در آزمون. اگر نمرات و نمرات خوبی کسب کنید، این مدرک را خواهید گرفت.

لیزر درمانی برای مردان بهتر است یا زنان؟

همانطور که در بالا ذکر شد لیزر موهای زائد بر روی خانم ها و آقایان انجام می شود و بنابراین باید اپراتور خانم و آقا در جامعه داشته باشیم. شاید بپرسید که آیا اپراتور لیزر برای زنان درآمد بیشتری دارد یا مردان؟ در این زمینه باید بگوییم که تقاضا برای لیزر موهای زائد در بین خانم ها و آقایان بسیار زیاد است و آقایان نیز به وفور از این روش استفاده می کنند. بنابراین می توان جراحی لیزر موهای زائد را برای خانم ها و آقایان در سطح خوب، مناسب و سودآور در نظر گرفت.

هزینه آموزش اپراتور لیزر

تمامی کسانی که تصمیم به شرکت در آموزش اپراتور لیزر را دارند با سوال هزینه آموزش اپراتور لیزر مواجه می شوند. در این صورت باید بگوییم که هزینه تحصیل در این رشته در مدارس مختلف یکسان نیست و هر شرکت بر اساس شرایط، هزینه ها و هزینه های متفاوتی خواهد داشت. بنابراین، ابتدا باید مرکز آموزشی مورد نظر خود را برای اطلاع از هزینه انتخاب کنید. اما در این زمینه باید بگوییم که هزینه دوره ها چندان بالا نیست و به راحتی می توانید در این دوره ها شرکت کنید. به عبارتی می توان گفت که شغل اپراتور لیزر یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین دوره ها در زمینه خدمات زیبایی است که باید هزینه کمتری نسبت به سایر خدمات زیبایی پرداخت کند.
https://www.baharnews.ir/news/441944/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA
آموزش لیزر و خدمات بین المللی

اگر به دنبال کار بین المللی هستید و می خواهید شغل مورد نظر خود را در کشورهای دیگر پیدا کنید، اپراتور لیزر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. افرادی که در دوره آموزش لیزر اپیلاسیون شرکت می کنند و گواهینامه معتبر بین المللی دریافت می کنند، امکان کار و فعالیت به عنوان اپراتور لیزر در سایر کشورهای جهان را خواهند داشت. به عنوان مثال در کشورهای همسایه ایران مانند دبی می توانید به راحتی وارد بازار کار در این بخش شوید.

این در حالی است که شرایط برای یافتن شغل در سایر رشته ها برای کاربران لیزر بسیار دشوارتر خواهد بود.

کلمات پایانی

می توانید در مجموعه کارگاه لیزر اپراتور لیزر آموزش دهید و از نتایج آن استفاده کنید. مرکز آموزش لیزر شاپ یکی از بهترین مراکز در تهران است که دوره های لیزر موهای زائد را برگزار می کند و دانشجو می پذیرد. البته لازم به توضیح است که این گروه دوره های خود را غیر از تهران در شهرهای دیگر کشور نیز برگزار می کند: کرج، تبریز، مشهد، شیراز و .... همچنین در دوره های آموزشی حرفه ای شرکت کنید. در این مجموعه تخصص داشته باشید. شاپ لیزر در پایان دوره گواهینامه معتبری را در اختیار شما قرار می دهد و شرایط بسیار خوبی دارد و برای اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط این پکیج می توانید به سایت آن به آدرس shoplaser.ir مراجعه کرده و اطلاعات کافی را کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 31721
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


امروزه به دلیل کوچک بودن فضای اتاق ها، جایی برای استفاده از تخت وجود ندارد. اما تخت های تاشو ابزاری هستند که می توانند جایگزین تخت های معمولی شوند. اما آیا تخت تاشو خوب است یا خیر؟ باید عوامل مختلفی که شامل مزایا و معایب این محصول می شود را بشناسید. تخت های تاشو اگر از بهترین مواد و توسط بهترین طراحان ساخته شده باشند، انتخاب خوبی هستند. این تخت خواب های تاشو برای هر اتاقی مناسب است و جدای از زیبا و کاربردی بودن، از شلوغی و کوچک بودن اتاق خواب شما جلوگیری می کند.

اهمیت طراحی تخت خواب تاشو

خانه ها و آپارتمان های کوچک اجازه استفاده از تخت های بزرگ و جادار را نمی دهند. بر این اساس، مردم سعی می کنند سرویس خواب نخرند، بلکه هر آنچه را که در این اتاق کوچک مورد نیاز است قرار دهند. اما طراحان و سازندگان شروع به ایجاد و توسعه دستگاه هایی برای حل چنین مشکلی کردند. با توجه به اینکه مدل های مختلفی از تخت خواب های تاشو در بازار وجود دارد، باید مدلی را انتخاب کنید که توسط بهترین افراد و از بهترین متریال ساخته شده است. هرچه طراحی و مواد بهتر باشد، طولانی تر خواهد بود و در نتیجه، هدف قابل اعتمادتر خواهد بود.

مزایا و معایب تخت خواب تاشو

برای دانستن اینکه آیا تخت خواب تاشو خوب است؟ برای تصمیم گیری بهتر در مورد خرید این دستگاه باید مزایا و معایب تخت خواب های تاشو را بدانید:

مزایای تخت خواب تاشو

از مزایای تخت های تاشو می توان به موارد مختلفی اشاره کرد:

فضای کمتری را اشغال می کند: تخت های دو نفره فضای کمتری را اشغال می کنند. این تخت باعث صرفه جویی در فضای خانه شما می شود و باعث می شود خانه شما کمتر دیده شود. شما می توانید این تخت را تنها زمانی که به آن نیاز دارید باز کنید.

ایجاد دکوراسیونی زیبا: به دلیل طراحی منحصربفرد و جذاب، برخی از تخت خواب های تاشو به همراه لوازم جانبی دیگری مانند کمد، قفسه، کمد و ... دکوراسیونی ساده و مدرن در اتاق خواب شما ایجاد می کنند.Masu.

طراحی سفارشی: برخی از طراحان و تولیدکنندگان سعی می کنند تخت خواب های تاشو را در رنگ ها و طرح های مختلف بفروشند. پس با هر سلیقه ای می توانید با این تخت خواب تاشو فضایی فوق العاده و جذاب در خانه خود ایجاد کنید.

کاربرد در هر اتاق و مکانی: تخت تاشو را می توان در هر اتاق و مکانی درست کرد و متناسب با اتاق خود آن را به صورت عمودی یا افقی قرار داد.

استفاده بهینه از فضای اتاق: علاوه بر تخت تاشو، باید یک تخت راحت نیز داشته باشید. با بستن آن در صورت عدم استفاده، بیشترین استفاده را از فضا می برد.

استفاده به عنوان تخت مهمان: تخت های تاشو را می توان به عنوان تخت مهمان استفاده کرد.

معایب تخت خواب های تاشو

اگر تخت تاشو از بهترین مواد ساخته نشده باشد باعث ایجاد مشکل می شود. علاوه بر این، نوع اجرا نقش بسیار مهمی در صنعت دارد. از معایب تخت های بی کیفیت می توان به پوسیدگی سریع بدنه تخت، خراب شدن کلاف فلزی، باز و بسته شدن خودکار تخت اشاره کرد. همه این موارد می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اما اگر یک تخت تاشو با کیفیت خوب تهیه کنید، خرید بسیار خوبی خواهد بود.

قیمت تخت دو برابر شد

قیمت تخت تاشو به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس، ابعاد، طرح و رنگ بدنه یکی از آن موارد است. هرچه کیفیت مواد بالاتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد بود. در واقع هر چه پروفیل ضخیم تر و رنگ آن بهتر باشد، قیمت تخت تاشو بیشتر می شود. بهترین نوع رنگ برای بدنه پروفیل، رنگ کوره ای است و بهترین ضخامت آن 0.9-1 میلی متر است. جنس جعبه تخت روی قیمت تخت تاشو نیز تاثیر دارد. ام دی اف گران تر است. دو نوع تخته ام دی اف ایرانی و خارجی وجود دارد که هر کدام از نظر کیفیت متفاوت هستند و نوع استفاده شده در تخت خواب قیمت متفاوتی برای تخت تاشو ایجاد می کند. علاوه بر این، طراحی و ابعاد تخت تاشو نسبت به قیمت بسیار موثر است. هر چه طراحی زیباتر و کاربردی تر و سایز بزرگتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد.

تخت تاشو چوبی تانلا میخرم

به دلیل فضای کم امکان خرید تخت کامل برای اتاق خواب وجود ندارد. می توانید یک تخت بسیار زیبا بخرید اما به دلیل کمبود جا برای شما زیبا و کاربردی نخواهد بود. اما می توانید با خرید تخت خواب تاشو در اتاق خواب فضا را خاص و زیبا کنید. اما آیا تخت تاشو خوب است؟ اگر این محصول متریال و طراحی مناسبی دارد باید بگوییم که خرید آن برای شما بسیار خوب است. چوب تنیل با استفاده از بهترین متریال و طراحی متنوع و کاربردی در این محصول انتخاب مناسبی برای خرید است. می توانید تخت تاشو در طرحی زیبا از مواد ظریف و چوب تانیل سفارش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

متن آهنگ تو میری تنهایی آره خب حقم بود علی لهراسبی

بارون میزنه تنهایی نزدیکمه فکرت رفتنه
من تورو میشناسمت چیزی نگو برو انگار دیگه با من نه نمیتونی
چشمام بی دلیل خیس میشن هر روز و هر شب تو میشکنی
این دل غمگینمو حرفی نمیزنی نمیخوام اینجوری بمونی
ببین چجوری شکستم زود چشامو بستم روت
تو میری تنهایی آره خب حقم بود حالا که دیوونم چه وقته رفتن بود
من میدونستم یه روز از کنارم میره تنهایی دنیامو میگیره
با اینکه میدونشت من بهش وابستم اون ولی از من سیره
حالا که میری زود بینمون هر چی بود اگه عاشقی نبود پس چی بود
من هنوز وابستتم گذشته آب از سرم آخرش تنهایی موند

 

آهنگ جدید علی لهراسبی به نام «تو میری تنهایی آره خب حقم بود»



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

 

کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است دچار مشکلات بینایی شوند. در صورت بروز مشکلات بینایی در کودکان، باید از عینک طبی استفاده کنند.

 

**متن مقاله:**

 

کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است دچار مشکلات بینایی شوند. در صورت بروز مشکلات بینایی در کودکان، باید از عینک طبی استفاده کنند.

 

**علائم مشکلات بینایی در کودکان:**

 

* **اشک ریزش زیاد**

* **فرو کردن سر به جلو**

* **کج کردن سر**

* **مشکل در خواندن یا نوشتن**

* **مشکل در تماشای تلویزیون**

 

**نحوه تشخیص مشکلات بینایی در کودکان:**

 

مشکلات بینایی در کودکان معمولاً توسط پزشک متخصص چشم تشخیص داده می‌شود. پزشک متخصص چشم با معاینه چشمان کودک، نوع و میزان مشکل بینایی را تشخیص می‌دهد.

 

**انواع عینک طبی مخصوص کودکان:**

 

عینک طبی بچگانه در انواع مختلفی موجود است. این عینک‌ها بر اساس نوع مشکل بینایی، میزان مشکل بینایی، و سن کودک متفاوت هستند.

 

**انواع عینک طبی مخصوص کودکان بر اساس نوع مشکل بینایی:**

 

* **عینک طبی مخصوص نزدیک‌بینی:** عینک طبی مخصوص نزدیک‌بینی، دارای لنزهای محدب هستند که نور را به سمت داخل شکست می‌دهند.

* **عینک طبی مخصوص دوربینی:** عینک طبی مخصوص دوربینی، دارای لنزهای مقعر هستند که نور را به سمت خارج شکست می‌دهند.

* **عینک طبی مخصوص آستیگماتیسم:** عینک طبی مخصوص آستیگماتیسم، دارای لنزهای خاصی هستند که نور را به طور مساوی در همه جهات شکست می‌دهند.

 

**انواع عینک طبی مخصوص کودکان بر اساس میزان مشکل بینایی:**

 

* **عینک طبی مخصوص کودکان با مشکل بینایی خفیف:** این عینک‌ها دارای لنزهای با قدرت کم هستند.

* **عینک طبی مخصوص کودکان با مشکل بینایی متوسط:** این عینک‌ها دارای لنزهای با قدرت متوسط هستند.

* **عینک طبی مخصوص کودکان با مشکل بینایی شدید:** این عینک‌ها دارای لنزهای با قدرت زیاد هستند.

 

**انواع عینک طبی مخصوص کودکان بر اساس سن کودک:**

 

* **عینک طبی مخصوص نوزادان و خردسالان:** این عینک‌ها معمولاً دارای لنزهای بزرگی هستند که از چشمان کودک در برابر ضربه محافظت می‌کنند.

* **عینک طبی مخصوص کودکان مدرسه‌ای:** این عینک‌ها معمولاً دارای لنزهای کوچکتری هستند که باعث می‌شوند کودک دید واضح‌تری داشته باشد.

 

**نحوه انتخاب عینک طبی مخصوص کودکان:**

 

برای انتخاب عینک طبی مخصوص کودکان، باید به نکات زیر توجه کنید:

 

* **نوع مشکل بینایی کودک**

* **میزان مشکل بینایی کودک**

* **سن کودک**

* **راحتی عینک برای کودک**

 

**مراقبت از عینک طبی مخصوص کودکان:**

 

کودکان ممکن است به عینک طبی خود آسیب بزنند. بنابراین، باید از عینک طبی کودکان به خوبی مراقبت کنید. نکات زیر را برای مراقبت از عینک طبی کودکان خود رعایت کنید:

 

* **عینک طبی کودکان را همیشه در کیف مخصوص خود قرار دهید.**

* **از افتادن عینک طبی کودکان جلوگیری کنید.**

* **از خراشیدگی لنزهای عینک طبی کودکان جلوگیری کنید.**

 

**نتیجه گیری:**

 

کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است دچار مشکلات بینایی شوند. در صورت بروز مشکلات بینایی در کودکان، باید از عینک طبی استفاده کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


اینورترهای پنتاکس دارای مجوز در ایتالیا و مونتاژ در ایران با تمرکز بر پنج اصل کیفیت، قابلیت اطمینان، سرعت، انعطاف پذیری و طراحی محصول و تنوع ساخت هستند. اینورترهای پنتاکس در دو نوع تک فاز و سه فاز ارائه می شوند. از ویژگی های این محصول می توان به حجم دهی در تمامی مدل ها، پنل قابل جابجایی و یخچال اشاره کرد. هایپر صنعت فامکو سری اینورترهای پنتاکس زیر را ارائه می دهد.

اینورتر پنتاکس DSI 400 (تک فاز 0.75 تا 4 کیلو وات، سه فاز 0.75 تا 400 کیلووات)

اینورتر Pentax DSI200 (قدرت تک فاز از 0.4 تا 2.2 کیلو وات، برق سه فاز از 0.75 تا 5.5 کیلو وات)

اینورتر Pentax DSI100 (قدرت سه فاز 0.75 - 5.5 کیلو وات)

مشخصات فنی اینورتر پنتاکس (کنترل سرعت موتور پنتاکس)

امروزه سیستم کنترل سرعت موتور، VFD یا اینورتر در بسیاری از صنایع برای کنترل سرعت پمپ آب، کنترل دور موتور کاربردهای گسترده ای دارد. به همین دلیل پنتاکس این محصولات کاربردی را طراحی و تولید کرد که نقش مهمی در صرفه جویی انرژی و کنترل فرآیند دارند. اینورترهای پنتاکس از فیلترهای قدرتمند برای ضبط نویز و تولید برق با کیفیت استفاده می کنند. اینورترهای پنتاکس کنترل‌های حلقه باز و بسته هستند که از رمزگذار برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند تسمه نقاله، بسته‌بندی مواد غذایی، ماشین‌های آسیاب، جرثقیل، ماشین‌آلات صنعتی و غیره استفاده می‌کنند. . این سیستم های کنترل دور موتور دارای کنترل اسکالر v/f می باشد که برای کنترل انواع پمپ های برقی آبرسانی و بوستر پمپ و صنایع تهویه مطبوع و فن های صنعتی کاربرد دارد. از جمله کاربردهای رایج این محصول می توان به کنترل دور پمپ آب و کنترل دور موتور (تک فاز و سه فاز) اشاره کرد.

اینورتر I-Pentax DSI 400

کنترل دور موتور پنتاکس یا اینورتر پنتاکس مدل DSI-400 یکی از اینورترهای پرقدرت با رنج توان 0.75 تا 4 کیلو وات در یک زمان و 0.75 تا 400 کیلو وات در سه فاز مصرف و توان راه اندازی موتورهای سه فاز می باشد. ولتاژ. دقت، گشتاور قوی و قدرت قابل اعتماد یک دقیقه تا 4 کیلو وات، و این مزیت مبدل Pentax DSI است که می تواند به عنوان مبدل یک دقیقه به سه در یک کارگاه بدون استفاده شود. به او. می تواند سه سطح را دریافت کند. همچنین اینورترهای سه فاز پنتاکس می توانند موتورهای الکتریکی تا 400 کیلو وات را به حرکت در آورند.

اینورتر پنتاکس dsi 200

اینورتر پنتاکس DSI 200 با کنترل برداری برای استفاده عمومی و ساده طراحی و ساخته شده است. این اینورتر پنتاکس در کاربردهایی مانند سیستم پمپ و فن، بوستر پمپ، نوار نقاله کاربرد دارد. و انواع ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی.سری DSI-200 دارای حالت های کنترل وکتور و V/F می باشد که در صنایع مختلف قابل استفاده می باشد. یکی از مزیت های اصلی اینورتر Pentax DSI-200 اندازه کوچک و سهولت نصب آن است.

اینورتور پنتاکس DSI 100

اینورتر پنتاکس مدلdsi100 برای محدوده توان سه فاز 0.75 تا 5.5 کیلو وات و جریان 8.2 تا 14.6 آمپر طراحی و تولید شده است. این اینورتر دارای حالت کنترل V/F، کنترل برداری و حالت باس RS485 می باشد. این مدل اینورتر پنتاکس دارای بازه فرکانسی 0 تا 500 هرتز بوده و دارای 5 ترمینال دیجیتال، 2 ترمینال آنالوگ، 1 خروجی آنالوگ و 1 خروجی دیجیتال می باشد.

به روز رسانی تبدیل پنتاکس

با اینورترهای پیشرفته پنتاکس در مصرف انرژی صرفه جویی کنید

بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه با جایگزینی مبدل های پنتاکس با روش های قدیمی

افزایش بهره وری و کارایی فرآیند

سیستم های کنترل بهینه

برای بسیاری از کاربردهای صنعتی کنترل سرعت موتور  مناسب است

سازگار با انواع الکتروموتورهای موجود در بازار ایران

نصب سریع و راه اندازی آسان اینورترهای پنتاکس فنی مهندسی ثامن
خدمات پس از فروش مستمر و قابل اعتماد

قابلیت تحمل وزن تا 150 درصد برای یک دقیقه و 180 درصد برای 20 ثانیه

استفاده از مبدل پنتاکس

پمپ، تهویه، کمپرسور

بوستر دلا

نخل گریز از مرکز

پمپ آب خانگی

فن رادیال

تهویه مطبوع ndi تهویه مطبوع

صنعت بسته بندی

جرثقیل ها

لیلیفی

آسیاب ها

نوار نقاله

صنایع شیمیایی

صنعت نساجی

پلاستیک سازی

پتروشیمی

سیما

آب و فاضلاب

مزایای استفاده از اینورتر پنتاکس در پمپ آب خانگی

کنترل فشار پمپ آب

شروع و توقف نرم پمپ، فشاری به آن وارد نمی شود و فشار تخلیه ثابت ایجاد می شود که باعث کاهش رسوب و افزایش طول عمر پمپ می شود.

پمپ را خاموش و در صورت لزوم روشن کنید

وجود سنسور فشار در خروجی مبدل و تغییر سرعت موتور پمپ با استفاده از آن

با کاهش سرعت پمپ در مصرف انرژی صرفه جویی کنید

تنظیم فشار تولید و تثبیت فشار در حین استفاده و جلوگیری از آسیب و ترکیدگی لوله ها در اثر افزایش ناگهانی فشار.

فشار تولید را تثبیت می کند و در نتیجه در مصرف برق صرفه جویی می کند

تنظیم سطح مخزن آب با تنظیم دور پمپ

ساده سازی سیستم نصب و کاهش هزینه های ساخت (عدم نیاز به پنل ستاره مثلث و وسایل حفاظتی مختلف و استفاده از تنها یک سری کابل)

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

 

مشکل ریزش مو و کاهش ضخامت آن یکی از مسائل مهم در حوزه زیبایی و سلامتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، روش‌های مختلفی برای کاشت مو و درمان ریزش مو توسعه یافته است. در این مقاله، به بررسی تکنیک‌های جدید در کاشت مو و درمان ریزش مو خواهیم پرداخت.

 

1. تکنیک کاشت مو با استفاده از فناوری FUE

تکنیک FUE (Extraction Follicular Unit) یکی از تکنیک‌های پیشرفته در کاشت مو است که با استفاده از دستگاه‌های خاص، هر فولیکول مو به صورت جداگانه از نواحی پشت سر برداشت می‌شود و سپس در ناحیه تناوبی کاشت می‌شود. این روش باعث می‌شود که خطوط جراحی بسیار کمتری به جا بماند و زمان بهبودی بیمار کوتاه‌تر شود.

 

2. تکنیک کاشت مو با استفاده از PRP

PRP (Platelet-Rich Plasma) یک روش درمانی است که از خون بیمار استخراج می‌شود. خون بیمار از طریق مراحل خاصی پالایش می‌شود تا غنی از پلاسمای غنی از پلاکت شود. سپس این پلاسما غنی به ناحیه ریزش مو تزریق می‌شود. PRP از طریق عوامل رشد و پروتئین‌های موجود در پلاسما، فرایند رشد و بهبود مو را تشویق می‌کند.

 

3. تکنیک کاشت مو با استفاده از تکنولوژی Robotic

روش‌های کاشت مو با استفاده از روبات‌ها و هوش مصنوعی نیز در حال پیشرفت است. این روش‌ها با استفاده از دستگاه‌های رباتیک و هوش مصنوعی، به طور دقیق فولیکول‌های مو را برداشت کرده و در نواحی خالی یا ناحیه تناوبی کاشت می‌کنند. این تکنیک‌ها دقت بالاتری را در کاشت مو ارائه می‌دهند و زمان کاشت را کاهش می‌دهند.

 

4. درمان ریزش مو با استفاده از لیزر

استفاده از لیزر در درمان ریزش مو نیز رواج یافته است. لیزرهای مناسب، با تأثیر بر روی رشد و قویسلام! متأسفانه محدودیت طول مقاله، منجر به قطع شدن متن شد. اجازه دهید به شما اطلاعات بیشتری درباره تکنیک های جدید در کاشت مو و درمان ریزش مو ارائه دهم.

 

5. تکنیک کاشت مو با استفاده از ترکیبی از PRP و سلول‌های بنیادی

این تکنیک جدید ترکیبی از PRP (Platelet-Rich Plasma) و سلول‌های بنیادی است که به عنوان روشی مؤثر در کاشت مو و درمان ریزش مو مطرح شده است. در این روش، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) با سلول‌های بنیادی ترکیب می‌شود و سپس در نواحی رقیقی از مو کاشته می‌شود. این ترکیب قدرت رشد مو را افزایش داده و بهبود قابل توجهی در ضخامت و حجم مو ایجاد می‌کند.

 

6. تکنیک کاشت مو با استفاده از نانوفیبرها

نانوفیبرها به عنوان یک روش نوین در کاشت مو و درمان ریزش مو شناخته می‌شوند. این فیبرها به طور طبیعی با موهای موجود ترکیب می‌شوند و ضخامت و حجم بیشتری به موها اضافه می‌کنند. همچنین، نانوفیبرها به عنوان یک ساختار پشتیبان قوی برای موهای همسان کاشت شده عمل می‌کنند و باعث افزایش دوام و استحکام آنها می‌شوند.

 

نتیجه‌گیری

تکنیک‌های جدید در کاشت مو و درمان ریزش مو با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و علم پزشکی به شکل قابل توجهی تغییر کرده‌اند. از تکنیک‌هایی مانند FUE و روباتیک برای کاشت مو با دقت بالا و زمان کوتاه استفاده می‌شود. همچنین، استفاده از PRP، سلول‌های بنیادی، نانوفیبرها و خلافکاری مویی نیز به عنوان روش‌های مؤثر در درمان ریزش مو مطرح شده‌اند. بیوتین و ویتامین‌ها نیز به عنوان تکنیک‌های طبیعی در تقویت ساختار مو و افزایش ضخامت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما میتوانید به وب سایت اسکین بیوتی کلینیک سر بزنید و بهترین متخصصین پوست، مو و زیبایی را پیدا کنید و برای دریافت خدمات کاشت مو از آنها کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


کلمه فشنگ (/ˈkɑr·trɪdʒ/: گلوله) ریشه در زبان انگلیسی دارد که در لغت به معنای گلوله یا شلیک است. و به طور کلی ظرف یا مخزنی است که حاوی مواد مصرفی یک سیستم یا مکانیزم باشد; و به راحتی قابل تعویض است.

همین امر در مورد تجهیزات اداری (مخصوصاً چاپگرها) صادق است. اساساً کارتریج چاپگر مخزنی است که جوهر یا پودر تونر را برای ایجاد اثر روی کاغذ نگه می دارد. و بر اساس نوع تکنولوژی چاپگرها به دو گروه تقسیم می شوند:

گوهر افشان (کارتریج)

تونر لیزری (تونر کارتوچیا)

سپرده اولیه چقدر است؟

پس از خرید یک چاپگر جدید، متوجه خواهید شد که چاپگر دارای یک کارتریج جدید و اصلی به نام استارتر است. این محصولی است که شرکت چاپگر برای پیکربندی اولیه دستگاه به چاپگر اضافه می کند و چیزی که این کارتریج را از سایر کارتریج ها متمایز می کند، میزان جوهر یا پودر موجود در آن است، بنابراین حدود 40 درصد مخزن آن پودر یا جوهر است. . . مطمئنا، استارت قدرت بیشتری دارد، اما به دلیل اینکه در همان واحد با مدل پایه قرار دارد، مخزن پر ندارد. پس از اتمام کار، اگر یک محصول جدید بخرید یا همان استارتر را شارژ کنید، مخزن شما 100% پر خواهد شد.

انواع کاست:

کارتریج جوهر:

مخزن جوهر را در چاپگرهای جوهر افشان (جدا از مخزن) نگه می دارد.

این نوع چاپگرها با پاشیدن قطرات بسیار کوچک جوهر روی کاغذ (با نازل های بسیار کوچک در سر) چاپ می کنند. در نتیجه چاپ تصاویر سیاه و سفید یا رنگی به دست می آید. و لازم به ذکر است که یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ تصاویر با کیفیت می باشد.

قطعات کارتریج جوهر افشان:

به طور استاندارد، هر کارتریج از 2 جزء تشکیل شده است که به شرح زیر است:

نوار کاست (بدنه اصلی)

سر چاپ

برخی از کارتریج های جوهر دارای اثری هستند. یک هد چاپ جوهر افشان از چهار قسمت تشکیل شده است.

صفحه نازل: قسمتی که جوهر کارتریج جوهر به کاغذ می چسبد.

پوشش: در صورت عدم استفاده، نازل ها را بپوشانید.

محفظه مرکب معمولی: جایی که جوهر از بدنه به چاپ منتقل می شود.

بستر پیزوالکتریک: در چاپگرهای پیزوالکتریک) کریستال های پیزوالکتریک را تشکیل می دهند.

صفحه/مقاومت فلزی: (در چاپگرهای حرارتی) که توسط جریان الکتریکی ضعیفی که جوهر را گرم می کند گرم می شود.

چیپست: (در مدل های قدیمی برند اپسون، در تولیدات جدیدتر این مورد حذف شده است) چیپ ست یک تراشه شمارنده است که تعداد برگه های چاپ شده از کارتریج را نمایش می دهد. و تخمین تقریبی تونر باقی مانده در آن را اعلام می کند. پس از رسیدن به حد نهایی خود پیغام خطایی مانند (خطای حافظه تامین) می دهد.

کارتریج لیزری (کارتریج تونر):

قیمت کارتریج لیزری در واقع بستگیب ه تونر در پرینترهای لیزری دارد. این نوع چاپگرها با استفاده از پودر تونر روی کاغذ چاپ می کنند.

به این ترتیب، پودر تونر داخل مخزن، به لطف درام (شارژ شده با فوتون های لیزری)، روی یک ورق کاغذ می نشیند. و چاپ انجام شده است.

کارتریج های لیزری و جوهرافشان از نظر کیفیت چاپ متفاوت هستند که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته ایم.

به طور کلی، هنگام خرید، شما دو گزینه دارید، یکی OEM و دیگری سازگار است.

کارتریج OEM

کلمه OEM مخفف Original Equipment Manufacturer است، به این معنی که توسط سازنده اصلی تولید شده است. کارتریج های OEM توسط خود شرکت سازنده چاپگر تولید می شوند و بالاترین قیمت و کیفیت را دارند. به عنوان مثال کارتریج چاپگر HP OEM توسط همین برند تولید و عرضه می شود.

کارتریج های سازگار

کارتریج های سازگار ساخته شده توسط شرکت های شخص ثالث این محصول گزینه خوبی برای OEM است و قیمت مناسب تری دارد و در عین حال کیفیت رضایت بخشی را ارائه می دهد.

اجزای یک کارتریج لیزری:

به طور معمول، هر درج شامل 8 عنصر است، یعنی:

نوار کاست (برخی بدنه ها دو قسمت دارند)

تونر

دکتر بلید

زبان

فوم غلتک

نمایش

شما این کار را نمی کنید

چیپست (یا فیوز)

نوار کاست:

به طور کلی کارتریج ها به دو صورت یکپارچه (یک تکه) و دو تکه در بازار موجود هستند. یعنی در کارتریج های یک تکه تمامی قطعات روی یک کارتریج سوار می شوند و کار می کنند. اما در کارتریج های دو قسمتی; مخزن تونر و مخزن زباله جدا هستند و به آنها واحد کارتریج و درام می گویند.

تونر:

تونر نوعی پودر است که در 4 رنگ مشکی (K)، زرد (Y)، قرمز (M) و آبی (C) تولید می شود. این ماده ویژه با کامپوزیت های پیشرفته مانند پلی استر، رزین، پودر کربن، اکسید آهن و سایر پلیمرها ساخته شده است. لازم به ذکر است که درصد زیادی از پودر را کربن تشکیل می دهد و در بسیاری از گونه ها پس از کربن، اکسید آهن بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است.

مهم است که به یاد داشته باشید که کیفیت تونر بر اندازه و کیفیت چاپ تأثیر می گذارد. اگر از تونر با کیفیت پایین استفاده می شود. ترکیب رنگ دقیقی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد و تعداد صفحات پرینت شما را با ضایعات زیاد تونر کاهش می دهد.

دکتر بلید:

دکتر بلید تیغه ای که بین مخزن تونر و آهنربا قرار دارد در برخی مدل ها مانند تیغه از فلز و نوعی پلاستیک ساخته می شود. این عنصر خنثی است و بار الکتریکی ندارد. این قطعه برای نصب با یک دست و انتقال همان تونر از تونر به آهنربا مورد نیاز است. در طول حرکت تیغه مغناطیسی، تیغه دکتر هر دو را بر روی سطح آهنربای تونر جدا می کند.

اب:

قسمت بعدی تیغه نام دارد که در برخی مدل ها تماما از فلز و در برخی دیگر از نوعی پلاستیک ساخته شده است این قطعه خنثی است و بار الکتریکی ندارد و در مرحله نهایی عمل کارتریج شروع به کار می کند و وظیفه آن تمیز کردن تونر اضافی از سطح درام و رسوب آن در مخزن زباله است. به این ترتیب تونر اضافی باقی مانده روی کل درام حذف می شود تا تونر اضافی به سطح کاغذ نرسد و چاپ سالمی برای کاربر ایجاد کند.

رول فوم:

فوم غلتک یکی از قسمت های حساس است، چوب نزدیک به درام و به آن متصل است. جنس این قطعه از نمد و پلاستیک است و تونر زائد باقی مانده روی درام را پس از چاپ تمیز می کند.

نمایش

رقص یکی از مهم ترین بخش هاست. این قسمت یک استوانه فلزی است که با سلنیوم یا مواد عکاسی دیگر پوشیده شده است. الکتریسیته ساکن از مکانیزم از طریق پین یک درام فلزی مخصوص شارژ می شود و سپس سطح این قسمت توسط تابش روشن می شود که قسمت های ساکن غیر از قطعات دارای متن یا تصویر را جدا می کند. الگوهای ایجاد شده توسط الکتریسیته ساکن و پرتوهای لیزر تونر را از طریق یک لایه رسانا در داخل چاپگر از آهنربا به درام و روی کاغذ منتقل می کند.

آهن ربا

آهنربا سیلندر ساخته شده از آهنربا با خاصیت مغناطیسی داخلی است که وظیفه شارژ پودر تونر و انتقال آن به درام را بر عهده دارد. بسته به نوع تکنولوژی به کار رفته در کارت لیزر، نوع و جنس این قطعه متفاوت است.

چیپست (یا امنیت):

چیپست یک تراشه شمارنده است که تعداد برگه های چاپ شده در کارتریج را نشان می دهد. و تخمینی از تونر باقی مانده در کارتریج ارائه می دهد. پس از رسیدن به حد نهایی، پیغام خطایی مانند (خطای تامین حافظه) می دهد و بنابراین در هر بار شارژ مجدد کارتریج باید تعویض شود. اگر در برخی از برندهای چاپگر تعویض نشوند، روند کار چاپگر مختل می شود. لازم به ذکر است که برخی از برندهای خاص مدل های قدیمی به جای این نوع تراشه از فیوز استفاده می کردند.

کارتریج ها و زمان تعویض آنها

بیشتر مشکلاتی که در فرآیند چاپ پرینتر رخ می دهد مربوط به کارتریج ها است. بنابراین، اگر نتایج چاپ تار، نقاط، نقاط، خطوط عمودی یا افقی، سند چاپ شده کثیف یا آسیب دیده است و چاپگر نمی تواند چاپ کند، باید فوراً سند چاپ شده را تعویض و دوباره پر کنید.

بارگیری کارتریج چیست؟

کارتریج یکی از قطعات اصلی و مصرفی چاپگر است، بنابراین در مدت زمان مشخصی به آن نیاز است. این قطعه نیاز به شارژ مجدد یا تعویض دارد. دو راه برای حل این مشکل وجود دارد:

خرید محصول یا طرح اصلی و تعویض آن با کارتریج کامل شده است کارتریج های اصلی کیفیت بسیار بالایی دارند و در نتیجه گران تر هستند بنابراین، خرید نوع اصلی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت و ممکن است هزینه خرید کارتریج چاپگر بیشتر از هزینه خرید چاپگر در یک سال باشد.

شارژ، که هم در چاپگرهای لیزری و هم در پرینترهای جوهرافشان رایج است، می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

می توانید بسته به کیفیت تونر یا جوهر شارژ، مارک دستگاه و نوع چاپگر خود کارتریج های چاپگر خود را به تعداد معین شارژ کنید و دوباره از همان رنگ استفاده کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

ظرفیت کاست چقدر است؟

بازده کارتریج آوافرهنگ ظرفیت چاپ است. یکی از مهمترین اجزای کارتریج. سه عامل رایج زیر بر عملکرد تونر یا جوهر چاپ تأثیر می گذارد:

مدل محصول: برخی از انواع کارتریج جوهر یا کارتریج تونر به دلیل اندازه کارتریج بزرگتر ظرفیت چاپ بیشتری دارند.

دسته کارتریج تونر: کارتریج های تونر که با حروف خاص بر اساس برند سازنده مشخص شده اند، مانند کارتریج های سری X HP، دو برابر سری A همان مدل چاپ می کنند.

کارتریج استارتر: کارتریج استارتر در پرینترها و پرینترهای جدید 60 تا 70 درصد کمتر از مدل و طرح اصلی است.

دلایل تفاوت قیمت کارتریج:

لطفا به یاد داشته باشید که قیمت تحت تاثیر برند، محصول، مدل نصب و طراحی و اصالت آنها است. دلیل آن را می توان کیفیت و قیمت متفاوت چاپ هر کدام از آنها دانست. در صورت تمایل به خرید محصولات با کیفیت بالا با گارانتی می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 18114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

دوستان زیادی از من سئوال کردند که وقتی برای اولین بار وارد یک شبکه میشن و میخان کار رو شروع کنن به چه اطلاعاتی نیاز دارند تا بتونن در سریعترین زمان ممکن شبکه رو مدیریت کنند و روش کار دستشون بیاد ، بنده به عنوان یک برادر کوچکتر میخام تجریبایتم رو به اشتراک بگذارم ، مهمترین و اولین رکن در یک شبکه برای یک مدیر شبکه مستند کردن شبکه هست .مستند سازی شبکه به معنی این است که شما درک مناسبی از اجزای مختلف شبکه داشته باشید که در دوره آموزش نتورک پلاس به آن پرداخته می شود. معمولا در شبکه های درهم برهم مستندی وجود نداره تا بتونین از طریق اون با شبکه آشنایی پیدا کنید ولی حتما راجع بهش سئوال کنید و کوچکترین مستندی رو که فکر میکنید به درد میخوره برای خودتون نگه دارید ، یا کپی بگیرید . معمولا کسانی که سابقه به عنوان مدیر شبکه در همونجا مشغول کار بودند اطلاعات خوبی رو میتونند در اختیارتون قرار بدن ، خوب ببینیم که نیاز به چه اطلاعاتی خواهید داشت :

 

  • نقشه شبکه فیزیکی : حتما در صورت وجود نقشه فیزیکی شبکه که در حقیقت نقشه ساختار کابل کشی هست رو بدست بیارید.
  • نقشه سرور های شبکه : سعی کنید سرورهای شبکه رو با ذکر عنوان فعالیت یا نقشی که تو شبکه دارن در قالب یک نقشه طراجی کنید که توی این نقشه آدرس های IP و نام سرور ها و نقش اونها در کنارشون نوشته شده باشه و شیوه اتصالشون به سایر سرورها هم مشخص شده باشه.
  • نقشه سویچ های شبکه : معمولا در شبکه های متوسط یا رو به بزرگ سویچ ها در رنج IP متفاوتی قرار دارند و یاتون باشه به محض اینکه وارد شبکه شدید یادتون باشه که نقشه شماتیک سویچ ها رو برای خودتون بکشید.
  • محدوده آدرس دهی : همیشه بدونید که چه محدوده آدرس دهی IP رد شبکه شما هست و خوب اونرو درک کنید ، خیلی از شبکه ها هستن که چندین محدوده IP برای خودشون دارن.
  • شیوه ارتباط با خارج از سازمان : لینک های ارتباطی با حارج از سازمان شبکتون رو بررسی کنید ، مثلا چه جوری به اینترنت متصل شدند و آدرس های خارجی یا Valid h اونها چی هست ، لینک های ارتباطی با شبکه های WAN رو هم حتما سئوال کنید مستند سازی کنید .
  • روش بک آپ گیری : کلیه اجزای شبکه که باید بک آپ از اونها تهیه بشه رو لیست کنید ( Database ها ، سیستم عامل ها ، تنظیمات روتر و سویچ و حتی فایل های کاربرا و Log ها سیستم ها ) و برای اونها طرح های بک آپ گیری که میخاین رو مستند کنید .
  • تعداد کاربران و سیستم های شبکه : همیشه لیست کاربران و کامپیوترهای موجود ت وشبکه رو بروز تهیه کنید تا کاربر اضافه در ساختار شما وجود نداشته باشه.

 

این روزها در شبکه ها سیستم عامل لینوکس یکی از مهمترین ابزارها محسوب می شود و آموزش لینوکس برای انجام درست مستند سازی شبکه یک الزام است در عین حال یادگیری دوره آموزش MCSA ویندوز کلاینت می تواند به فرآیند جمع آوری اطلاعات سیستم ها و یکپارچه سازی اطلاعات آنها نیز بسیار کمک کند. تا اونجایی که تونستم براتون نوشتم ، دوست دارم شما هم در ادامه تجربیاتتون رو به اشتراک بگذارید و به دیگران هم کمک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()