نوشته شده توسط : موضوعات برتر


بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی برای بازگرداندن صندلی های خودرو و بازگرداندن رنگ از دست رفته به خودرو هستند. گاهی هم به قصد تغییر دکوراسیون داخلی ماشین یا محافظت از مبلمان ماشین یا زیباتر کردن ماشین روکش صندلی را می خرند.

به گزارش خودروتک، روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو نوع کلی چرم و پارچه تقسیم می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند و در ادامه با پارچه و نحوه انتخاب روکش صندلی خودرو آشنا خواهید شد.

انواع روکش صندلی

چه نوع روکش صندلی برای ماشینم انتخاب کنم؟

روکش‌های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته چرم و پارچه تقسیم می‌شوند و مهمترین ویژگی‌های هر روکش صندلی عبارتند از:

مزایای روکش پارچه ای صندلی ماشین

یکی از مهم ترین مزایای پارچه ها تنوع رنگ و طرح است. این روکش ها برخلاف روکش های چرمی در دمای تابستان باعث تعریق مسافران نمی شوند و گرمای کمتری را جذب می کنند و علاوه بر آن این روکش ها در زمستان افت دما را کاهش داده و مسافران را گرم نگه می دارند.

از دیگر مزایای این نوع روکش ها، دوام و دوام بیشتر آن نسبت به روکش های چرمی است. روکش های پارچه ای ثبات رنگ بالایی دارند و تغییر رنگ در آنها بسیار کمتر از سایر مواد است.

روکش صندلی و مزایای آن

آسیب پوشش صندلی

مشکل روکش های پارچه ای این است که وقتی کثیف می شوند به سختی تمیز می شوند. اگر چیزی روی این نوع پوشش بریزد، در شستشوی آن با مشکل مواجه خواهید شد.

نکاتی که در انتخاب روکش صندلی ماشین باید در نظر بگیرید

نکات مهم در انتخاب روکش صندلی خودرو بسیاری از دارندگان خودرو به دنبال راهی برای رنگ آمیزی صندلی خودرو و بازگرداندن رنگ از دست رفته خودرو هستند. روکش صندلی ها گاهی برای تغییر فضای داخلی خودرو یا محافظت از روکش پارچه ای خودرو و یا زیبایی بیشتر خودرو خریداری می شود.

به گزارش خودروتیک، روکش های صندلی خودرو به طور کلی با توجه به جنس به دو نوع چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند و هر کدام مزایا و معایبی دارند و شما با پارچه و نحوه انتخاب یک صندلی خوب آشنا خواهید شد.

انواع روکش صندلی

چه نوع روکش صندلی برای ماشینم انتخاب کنم؟

روکش های صندلی ماشین بر اساس جنس به دو دسته چرم و پارچه تقسیم می شوند و از مهمترین ویژگی های هر صندلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای روکش صندلی در پارچه ماشین

یکی از مهم ترین مزایای پارچه ها تنوع رنگ و طرح است. این روکش ها برخلاف روکش های چرمی در دمای تابستان باعث تعریق مسافر نمی شوند و گرمای کمتری را جذب می کنند، علاوه بر این، این روکش ها افت دما را در زمستان کاهش داده و سرنشین را گرم نگه می دارند.

این روکش ها چه مزیت های دیگری نسبت به روکش های چرمی دارند؟

ماده سوم ترکیبی از پارچه و چرم است

ترکیب پارچه و جنس چرم روکش صندلی ماشین هوشمندانه طراحی شده است، زیرا قسمت صندلی و قسمت های در تماس با بدن انسان از پارچه و بقیه روکش از چرم ساخته شده است که این نوع روکش را ساخته است. برای خواص پوشش چرم و پارچه خوب است.

این ماده دمای تابستان و زمستان را معتدل نگه می دارد و در صورت کثیف شدن می توان قسمت زیادی از پوشش را تمیز کرد.

ویژگی های بهترین روکش صندلی ماشین

1. مقاومت در برابر سایش روکش صندلی.

2. رنگ پارچه مناسب، این رنگ نباید باعث خستگی چشم شود.

3. پوشش در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد

4. تعریق کمتر

5. به راحتی تمیز و قابل شستشو، آنها با دوام تر و راحت تر هستند. روکش های پارچه ای ثبات رنگ بالایی دارند و تغییر رنگ بسیار کمتری نسبت به سایر مواد دارند.

انواع روکش صندلی و مزایای آنها

معایب روکش صندلی

مشکل روکش های پارچه ای این است که اگر کثیف شوند به سختی تمیز می شوند. اگر روی این نوع روکش چیزی بریزید، قطعا شستن آن برایتان سخت خواهد بود.

آسیب پوشش صندلی

مشکل روکش های پارچه ای این است که وقتی کثیف می شوند به سختی تمیز می شوند. اگر چیزی روی این نوع پوشش بریزد، در تمیز کردن آن با مشکل مواجه خواهید شد.

نکات مهم در انتخاب روکش صندلی ماشین

نکات مهم در انتخاب روکش صندلی خودرو بسیاری از دارندگان خودرو به دنبال راهی برای تکمیل صندلی خودرو و بازگرداندن رنگ از دست رفته به خودرو هستند. گاهی با هدف تغییر فضای داخلی خودرو یا محافظت از روکش پارچه ای خودرو یا زیباسازی خودرو روکش صندلی را خریداری می کنند.

عیوب پوشش

روکش صندلی خوب است یا بد؟

نکاتی برای انتخاب روکش صندلی:

هنگام خرید روکش های پارچه ای، روکش سنگین تری بخرید زیرا در برابر کپک مقاوم تر بوده و عملکرد بهتری دارد. پوشش های سبک و نازک طول عمر کمتری دارند.

مزایای روکش چرم صندلی ماشین

روکش های چرمی یکی دیگر از انواع روکش ها هستند که یک مزیت بزرگ دارند و آن این است که به راحتی تمیز می شوند، در این نوع روکش ها به راحتی می توان با یک پارچه مرطوب کثیفی ها را پاک کرد، بنابراین برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند بسیار مناسب است.

این ماده برای خودروهای نمایندگی و شخصی بسیار مناسب است و همچنین افرادی که از ماشین خود عمدتاً در لباس کار استفاده می کنند و وسایلی را با خودرو حمل می کنند بهتر است از این نوع تودوزی استفاده کنند. به افراد توصیه می شود از ظاهر اسپرت خودرو مراقبت کنند.

برخلاف روکش های فابریک، این نوع روکش ها در تابستان باعث تعریق بیشتر خودرو می شوند و در زمستان فضای داخلی خودرو را کندتر گرم می کنند و سرنشینان سرمای بیشتری را تحمل می کنند.

پریم کیت

کدام روکش صندلی بهتر است؟

رنگ روکش صندلی را انتخاب کنید

توجه به رنگ کمربند ایمنی برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش خودرو بسیار مهم است زیرا قسمت اصلی رنگ تریم یا رنگ کلی داخل خودرو رنگ کمربند ایمنی است. اگر به تمام رنگ های اجزای داخلی خودرو دقت کنید، خواهید دید که تمامی این رنگ ها بر اساس رنگ کمربند ایمنی انتخاب شده اند.

روش انتخاب رنگ روکش با توجه به رنگ کمربند ایمنی

1- همان رنگ

2- تضاد رتبه

نکاتی برای انتخاب روکش صندلی بر اساس رنگ

رنگ همسان

رنگ روکش صندلی ها و رنگ کمربندها و تزئینات باید بر اساس محدوده یا رنگ اصلی فضای داخلی اتاق انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر رنگ کمربند ایمنی خاکستری است، رنگ روکش صندلی باید نزدیک به این محدوده رنگی انتخاب شود.

رنگ های متضاد

اگر رنگ های مختلف به خوبی انتخاب شوند، زیبایی زیادی به فضای داخلی خودرو می بخشد. رنگ هایی مانند قرمز و زرد یا مشکی و قرمز رنگ های بسیار محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارند. هنگام انتخاب رنگ متفاوت، به روشن یا تیره بودن رنگ اصلی روکش خودرو توجه کنید.

مطالعه بیشتر: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-ساینا/





:: بازدید از این مطلب : 1637
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: