مشخصه افرادی که از نظر مالی خوب هستند چیست؟
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


آدم ها با ویژگی هایشان شناخته می شوند و هیچ دو نفری ویژگی های یکسانی ندارند. این ویژگی ها به طور مستقیم رفتار انسان را در مواجهه با مشکلات مختلف منعکس می کند. از جمله مهمترین مسائل، مسائل اقتصادی است. در آن زمان، افراد با سواد مالی با بحران مالی به بهترین شکل کنار می آیند. با توجه به اهمیت این موضوعات در دنیای تجارت، در این مقاله به بررسی ویژگی های افراد باهوش مالی می پردازیم.

8 ویژگی افراد باهوش مالی

هوش مالی به نحوه تفکر و احساس افراد در مورد مشکلات مالی و نحوه واکنش آنها به موقعیت های موجود مربوط می شود. دستیابی به هوش مالی نیازمند قابلیت های کلیدی است که در زیر توضیح داده شده است.

آنها برای هر روز برنامه ها و استراتژی های خاصی دارند

آنها اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت دارند

آنها همیشه مشاوره مالی متخصص  آیتم ساز رادیو  دریافت می کنند.

آنها اطلاعات خود را در مورد استراتژی های جدید درآمدزایی به روز می کنند.

هزینه ها و بدهی های اضافی را تا حد امکان کاهش می دهند 

از ارتباط و روابط با مدیران باهوش و موثر مالی غافل نمی شوند.

آنها همیشه حداقل 10 درصد از درآمد خود را برای پس انداز کنار می گذارند.

آنها پول خود را به صورت برنامه ریزی شده خرج می کنند.

آنها یک برنامه روزانه و یک استراتژی مالی مشخص دارند.

داشتن برنامه و دانش مالی کودکان زهرا شیراحمدی  مشخص که یکی از 8 ویژگی افراد با هوش مالی است، کنترل امور مالی را آسان می کند. افراد با هوش مالی برنامه ها و استراتژی های خود را مدیریت می کنند و بر اساس آن عمل می کنند.

آنها اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت دارند

تعیین اهداف عاملی است که به شما کمک می کند تا برنامه ها و استراتژی های خود را نه تنها در زمینه مالی، بلکه در همه امور محقق کنید. در واقع، تعیین اهداف به شما انگیزه می دهد تا برنامه های خود را برای رسیدن به آنها عملی کنید. این اهداف می توانند بلند مدت یا کوتاه مدت باشند.

آنها اغلب به دنبال مشاوره مالی از کارشناسان هستند

نزدیک شدن به یک فرد حرفه ای و با تجربه در همه زمینه ها رویکرد مفیدی است و باعث موفقیت افراد می شود. در بخش مالی هم همینطور است، یعنی موفقیت شما در گرو مشورت با متخصصان حوزه کاری آنها، افراد باهوش در بخش مالی، به دلیل تجربه بسیار زیادشان است. آنها همیشه از مشورت با چنین افرادی غافل می شوند.

آنها اطلاعات خود را در مورد استراتژی های جدید درآمد به روز می کنند

با توجه به تغییرات شدید اقتصاد و افزایش و کاهش شدید قیمت ها، سرمایه گذاری یک تجارت پر ریسک است و افراد بدون هوش مالی نمی توانند سرمایه گذاری موفقی داشته باشند. زیرا با توجه به آنچه در مورد نوسانات شدید اقتصادی گفتیم، سرمایه گذاران باید با به روز رسانی اطلاعات خود، راه درست سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

هزینه ها و بدهی های اضافی را تا حد امکان کاهش می دهند

هزینه ها و خریدهای اضافی که افراد را مجبور به قرض گرفتن از دیگران می کند، جلوه ای از عدم هوش مالی فرد است. بنابراین فردی با هوش مالی تا حد امکان از بدهی اجتناب می کند، زیرا بدهکاری مانع از سرمایه گذاری می شود و در بلندمدت بر ثروت افراد تأثیر می گذارد. همچنین افراد دارای هوش مالی از سود حاصل از سرمایه گذاری برای پرداخت بدهی های خود استفاده می کنند.

آنها در تعامل و برقراری روابط با مدیران موفق و با هوش مالی کوتاهی نمی کنند

افراد موفق افرادی هستند که زندگی و رفتار خود را بر اساس افراد موفق قبلی الگوبرداری می کنند و همیشه با آنها در ارتباط هستند. در نتیجه این تبادل مداوم، آنها اطلاعاتی را به دست می آورند که در غیر این صورت هرگز نمی توانستند داشته باشند. ترک عادت های بد و پیروی از نشانه های افراد موفق باعث موفقیت بیشتر می شود.

آنها همیشه حداقل 10 درصد از درآمد خود را به عنوان پس انداز کنار می گذارند

افراد باهوش مالی هرگز تمام درآمد خود را خرج نمی کنند، اما حداقل 10 درصد را برای پس انداز کنار می گذارند. این افراد زمانی از این حساب پس انداز استفاده می کنند که شرایط سرمایه گذاری مناسب باشد.

عمدا پول خرج می کنند

افراد باهوش مالی شرایط همه خریدهای خود را در نظر می گیرند و در صورت نیاز به سرمایه گذاری، خرید را متوقف می کنند. این افراد به خوبی می‌دانند که هزینه‌های کم ممکن است در زمان خرید زیاد به نظر نرسد، اما اگر این هزینه‌های کم افزایش پیدا کند، ممکن است در درازمدت دچار مشکل شوند. به همین دلیل همیشه طبق برنامه عمل می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 4048
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: