چگونه پودر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


شاید اولین سوال برای یک آرایش زیبا و طبیعی این باشد که چگونه کرم پودر مناسب با نوع پوستی که به خوبی روی آن می نشیند انتخاب کنیم؟ با همه طیف های مختلف رنگ کرم پودر و فرمول های موجود در بازار، انتخاب کرمی که نیازهای پوست شما را برآورده می کند می تواند یک چالش واقعی باشد.

کرم پودر یکی از موارد بسیار مهم است، نقش مهمی در ایجاد چهره ای رویایی و بی عیب و نقص دارد، انتخاب نوع نامناسب آن می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید کرم پودر با کمی تحقیق نوع پوست خود را بشناسید. اگر به دنبال چهره ای طبیعی و زیبا هستید، اولین قدم انتخاب کرم پودر مناسب است. با ما همراه باشید تا نکات مفیدی را برای مقابله با این مشکل به شما ارائه دهیم.

6 روش مهم برای انتخاب کرم پودر مناسب

هدف از فونداسیون این است که پوست صاف و یکدست به نظر برسد و به خوبی روی صورت بنشیند بدون اینکه حالتی شبیه به کیک داشته باشد. محصولات زیبایی طبیعی زیر را در نظر بگیرید.

1) نوع پوست خود را بشناسید

تعیین نوع پوست شما شاید مهمترین قدم برای کمک به انتخاب فرمول کرم پودری باشد که خریداری می کنید. برای انتخاب یک کرم پودر خوب ابتدا باید نیازها و نیازهای پوست خود را بشناسید.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید باید از پودر پنکیک یا کرم پودر مایع بدون روغن استفاده کنید. این محصولات حاوی پودرهای جاذب روغن هستند که پوست شما را صاف می کنند. پودرهای حاوی مواد معدنی برای پوست های چرب عالی هستند، زیرا ذرات خشک آن رطوبت اضافی را جذب کرده و از براق شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

بدن خشک

اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کرم پودر یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم پودر دارای بافت کرمی است که پوست را نرم کرده و پوشش می دهد.

پوست مختلط

اگر یک قسمت پوست شما چرب و قسمت دیگر آن خشک است، باید بدانید که نوع پوست شما مختلط است و متاسفانه در هر دو نوع پوست با مشکل مواجه هستید. در این موارد بهتر است از دو شیر خشک (برای پوست های خشک و چرب) استفاده شود و از شیرخشک های حاوی روغن یا نرم کننده (روغن گیاهی، پارافین، کره شی، کاکائو، وازلین و اسیدها) استفاده نشود. .ولی.

پل باهوش است

در انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست های حساس و مستعد آکنه باید بسیار دقت کنید. بهتر است از استفاده از محصولاتی با ترکیبات خاص مانند الکل، عطر، اسانس ها و رایحه هایی که پوست را تحریک می کنند خودداری کنید. همچنین از محصولات حاوی پارافین و روغن‌های نفتی مانند گلیسیرین، وازلین و پودر تالک اجتناب کنید.

2) رنگ کرم را با رنگ پوست هماهنگ کنید

چگونه زیرسازی مناسب برای رنگ پوست خود انتخاب کنیم؟ بهترین راه برای اینکه بفهمید رنگ کرم پودر به پوست شما می آید یا نه این است که آن را روی گردن یا خط فک خود آزمایش کنید. سایه مناسب کرم پودر کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت دارد و رنگ پریده یا بی روح به نظر نمی رسد.

اگر بعد از استفاده از کرم پودر پوست شما سفید یا گچی می شود، باید بدانید که در انتخاب کرم پودر اشتباه کرده اید. سعی کنید از کرم پودر دو رنگ استفاده کنید، یکی برای زمستان و یکی برای تابستان، زیرا رنگ پوست در طول سال و در قسمت های مختلف صورت تغییر می کند، بنابراین از ترکیب این دو سایه مختلف نترسید. اگر در انتخاب رنگ کرم زیرسازی مردد هستید، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید زیرا رنگ‌های روشن‌تر اغلب مصنوعی و گچی به نظر می‌رسند.

3) تعیین رنگ پس زمینه یا ته رنگ پوست

وقتی به پوست بدون آرایش نگاه می کنید، به طلایی (زرد) یا روشن (صورتی) توجه کنید. اگر پوست شما زرد طلایی است، به احتمال زیاد ته رنگ آن گرم است و اگر روشن باشد احتمالا ته رنگ سرد است. اگر رنگ پوست شما ترکیبی از این دو رنگ است، ته رنگ خنثی است.

راه دیگر برای تشخیص نوع اندرتون رنگ رگ ها است. اگر رنگ رگ‌ها آبی یا بنفش باشد، رنگ پوست سرد و اگر رگ‌ها مایل به سبز باشد، رنگ پوست گرم است. پس از تعیین نوع سایه، نوبت به انتخاب کرم پودر مناسب می رسد. هنگامی که رنگ پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر مناسب آسان تر خواهد بود. اکثر کرم پودرهای موجود در بازار دارای برچسب اندرتون گرم یا سرد هستند.

4) انتخاب ظاهر نهایی کرم پودر

اگر می خواهید برای اولین بار از کرم پودر استفاده کنید، ممکن است مفهوم ظاهر نهایی کمی برای شما غریبه به نظر برسد. حتی کسانی که برای مدت طولانی از فونداسیون استفاده می کنند ممکن است در انتخاب ظاهر نهایی دچار سردرگمی شوند. در واقع ظاهر نهایی میزان درخشندگی یا مات بودن کرم پودر روی پوست است.

پودرها بر اساس پوشش خود به چهار دسته کلی تقسیم می شوند: آرایش مرطوب، آرایش مات، آرایش نیمه مات و آرایش براق که هر کدام در نوع خود خیره کننده به نظر می رسند. با این حال، انتخاب مناسب برای شما به سلیقه شما و البته نوع پوست شما بستگی دارد.

استفاده از روکش براق و براق

اگر از کرم هایی با پودر براق کننده استفاده می کنید، فراموش نکنید که بقیه آرایش شما باید بسیار ظریف باشد. از سایه چشم مات و رژ لب مات استفاده کنید، در غیر این صورت صورت شما بیش از حد براق می شود و چرب به نظر می رسد و پوست شما بیش از حد چرب می شود.

از روکش مات استفاده کنید

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، بهتر است رنگ پوست را مات انتخاب کنید. کرم پودر ظریفی که منافذ پوست را می بندد و ظاهری بی عیب و نقص به پوست شما می بخشد. علاوه بر این، اگر به درستی از آن استفاده کنید، پوستی نرم و صاف به طور طبیعی و بدون سنگینی روی صورت خود خواهید داشت.

5) قبل از خرید آرد را بررسی کنید

فراموش نکنید که قبل از خرید کرم پودر را امتحان کنید. سعی نکنید کرم پودر را روی دستان خود بزنید زیرا تفاوت زیادی در رنگ پوست صورت و دست ها وجود دارد. بهتر است از پوست گردن یا فک کمک بگیرید. رنگ پوست دست ها به رنگ پوست صورت نزدیک نیست. چند رنگ را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیک است و از چند دست روی استخوان فک استفاده کنید تا طبیعی ترین رنگ آنها را بخرید.

۶) مشورت با مشاور محصولات آرایشی و بهداشتی را فراموش نکنید

برای خرید کرم پودر به یک فروشگاه بزرگ لوازم آرایشی مراجعه کنید. ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما به توصیه ما اعتماد کنید. به طور کلی در این فروشگاه ها افراد حرفه ای وجود دارند که شما را در انتخاب محصول مناسب یاری می کنند. اکثر برندها تستر دارند. می توانید چند روز آن را در آینه با نورهای مختلف تست کنید. همچنین ببینید انعکاس رنگ کرم پودر در تصویر چگونه به شما نشان می دهد.

خوب، حالا که می دانید چگونه کرم پودر مناسب را انتخاب کنید. در استفاده از کرم پودر باید به چند نکته مهم دیگر توجه داشت.

خود را به ابزار مناسب مجهز کنید! هنگام استفاده از کرم پودر، از اسفنج یا برس های گرد برای کرم پودر آرایشی (با کیفیت بالا) استفاده کنید تا کرم به نرمی و یکنواختی روی صورت پخش شود.

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، راز داشتن پوستی صاف در طول روز استفاده از مرطوب کننده و پرایمر قبل از استفاده از پودر است.

استفاده بیش از حد از فونداسیون اشتباه بزرگی است. کرم پودر را به صورت پراکنده و پخش شده در قسمت هایی از پوست که نیاز به صاف شدن دارند بمالید. هر چه کرم پودر کمتر و نازک تر استفاده شود، پوست شما طبیعی تر به نظر می رسد.

اگر می خواهید پوستتان درخشش ظریفی داشته باشد، پس از اتمام آرایش، یک اسپری سفت کننده روی صورت خود بپاشید. فراموش نکنید که با این کار پوستی کاملا طبیعی و آبرسان خواهید داشت.

استفاده از پودرهای تنظیم کننده برای پاک کردن آرایش اضافی را فراموش نکنید. در عوض از کاغذهای مخصوصی استفاده کنید که چربی پوست را جذب می کند. این محصولات آرایش و چربی اضافی پوست شما را پاک می کنند.

برای کسانی که تازه کار کرم پودر می کنند و نمی دانند چگونه آن را به درستی استفاده کنند، ضد آفتاب رنگی (به دلیل سهولت استفاده) راه حل خوبی است.

مشاهده ادامه: https://moorashin.com





:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: