ویژگی های یخچال فریزر خوب و نکات مهم خرید یخچال
نوشته شده توسط : موضوعات برتر



یخچال ضروری نیست، کافی است یخچال را در شرایط انجماد خنک نگه دارید. با این حال، باید بدانید که  برای نمایندگی بوش در ایران یک فریزر خوب می تواند با تنظیم مناسب دما، عمر مواد غذایی شما را افزایش داده و از کهنه شدن آن جلوگیری کند. اغلب مواد غذایی بوی یخچال می دهند. مشکل این است که یخچال برای کنترل دما به درستی کار نمی کند. یخچال فریزر باید بتواند دما، رطوبت، گردش هوا و فیلتراسیون را کنترل کند.

1) دما

تنظیمات نادرست دما باعث کاهش عمر یخچال می شود. این به این دلیل است که یخچال برای رسیدن به دمای ایده آل باید بیشتر کار کند و طول عمر آن را کاهش دهد. یخچال های قدیمی دارای کنترل دما هستند که دکمه هایی برای افزایش یا کاهش دما دارند. این دکمه ها معمولاً پنج گزینه را ارائه می دهند. شماره 1 گرم ترین حالت و شماره 5 سردترین حالت برای تنظیم دمای یخچال است. از طرفی یخچال و فریزرهای جدیدتر با نصب ترموستات و درجات مختلف امکان مانور بیشتری را می دهند.

برخی از یخچال ها گزینه Super Freeze یا Super Cool دارند. این دو گزینه بسیار کاربردی هستند. فرض کنید بعد از یک خرید طولانی به خانه برگشتید و مواد غذایی شما مانند کره یا بستنی در حال آب شدن هستند. با استفاده از این ویژگی ها می توانید به سرعت مواد غذایی خود را فریز کنید.

این ویژگی یک ویژگی خوب دیگر نیز دارد. وقتی در یخچال را باز می گذارید تا آن را تمیز کنید یا غذا را در آن قرار دهید. این عملکرد از کاهش دمای یخچال جلوگیری می کند.

2) رطوبت

همه غذاها برای تازه ماندن نیاز به رطوبت دارند و برخی از این غذاها نسبت به بقیه به رطوبت بیشتری نیاز دارند. یک یخچال خوب باید بتواند رطوبت را کنترل کند. برخی از یخچال فریزرها دارای فریزر یا اتاق مخصوص مرطوب کننده هستند. می توانید غذاهایی را که به رطوبت بیشتری نیاز دارند؛ در این جعبه ها ذخیره کنید.

یخچال های جدید سامسونگ و بوش نیز قدمی فراتر گذاشته اند و اکنون محفظه ای در داخل یخچال قرار داده اند که می تواند رطوبت و دما را به صورت دستی کنترل کند. شما می توانید رطوبت و دمای این قطعات را با توجه به نیاز خود کم یا زیاد کنید.

3) گردش هوا و فیلتراسیون

یک یخچال خوب باید گردش هوا و فیلتراسیون خوبی داشته باشد. بهتر است هر ساعت هوا داده شود و گازهای تولید شده توسط سبزیجات فیلتر شود. این توانایی باعث افزایش طول عمر غذا و جلوگیری از بوییدن آن می شود. 

خنک کننده یخ و آب خوب

یکی از مهم ترین قسمت های یخچال، آبسردکن و یخ ساز است. این قطعات قابل حمل بوده و در صورت عدم کیفیت مناسب; آنها به سرعت می شکنند یا خراب می شوند. قبل از خرید یخچال، بهتر است نظرات کاربران در مورد یخ ساز و آبسردکن را بررسی کنید.

طراحی داخلی یک یخچال خوب

طراحی داخلی یخچال ممکن است بی اهمیت به نظر برسد. با این حال، بهتر است بدانید که طراحی مناسب فضای بیشتری را برای قرار دادن غذا در اختیار شما قرار می دهد و پیدا کردن غذای خود را برای شما آسان می کند.

many02

صدای یخچال خوبه

یکی از مشکلات رایجی که مردم در مورد یخچال و فریزر خود دارند، صدایی است که در یخچال ایجاد می کنند. این مشکل ممکن است به نظر شما مهم نباشد. اما یخچال بیشتر نزدیک اتاق غذاخوری است و صدای آن می تواند شما و خانواده تان را آزار دهد. به همین دلیل باید از عدم ایجاد صدا در هنگام خرید اطمینان حاصل کرد.

فاکتورهای مهم در انتخاب یک یخچال خوب

اکنون که ویژگی های یک یخچال خوب را می دانیم. زمان انتخاب یخچال مناسب فرا رسیده است. با توجه به راهنمای نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش قسمت قبل، بسیاری از یخچال ها به عنوان یخچال های خوب طبقه بندی می شوند. اما می توانید با در نظر گرفتن ویژگی های زیر برخی از آنها را از لیست گزینه های خود حذف کنید.

1) هزینه خرید یک یخچال خوب

برند ارائه شده؛ مدل یخچال بسته به ظرفیت و امکانات. قیمت های متفاوتی دارند. برای انتخاب یک یخچال خوب ابتدا باید بودجه خود را در نظر بگیرید. خرید یک یخچال گران قیمت به معنای بهتر بودن آن نیست. بسته به نیاز خود می توانید یخچالی با قیمت مناسب و شیک انتخاب کنید.

2) مارک یخچال

امروزه برندهای زیادی یخچال در بازار وجود دارد. برخی از آنها بسیار گران هستند. می توانید یک کولر با همان کیفیت و امکانات را با قیمت کمتری از برند دیگری تهیه کنید. به یاد داشته باشید که برندهای محبوب همیشه بهترین ویژگی ها را ارائه نمی دهند. با این حال، بهتر است به برندهای مختلفی که نمی شناسید اعتماد نکنید. نظرات کاربران در مورد برندهای مختلف را بررسی کنید و سعی کنید یک مارک خوب با قیمت متعادل انتخاب کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 6362
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: