در مورد کارت گرافیک
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


اگر می خواهید در مورد کارت های گرافیک بدانید، باید بگویم که در این مقاله اطلاعات زیادی در مورد انواع کارت گرافیک ها و تاریخچه آنها به شما ارائه می شود، با ما همراه باشید.

کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک یک وسیله بسیار مهم و ضروری است، پس باید بدانید که کارت گرافیک نام های مختلفی دارد، به عنوان مثال: (کارت تصویر، آداپتور نمایشگر، کارت نمایش و آداپتور گرافیک). نمایندگی رسمی ایسوس

واحد پردازش گرافیک یا واحد پردازش گرافیک چیست؟

در کارت های گرافیک بخشی به نام GPU (واحد پردازش گرافیک) وجود دارد و این قسمت مهم ترین قسمت کارت گرافیک است که وظیفه محاسبات و پردازش داده ها را بر عهده دارد. در واقع پردازنده گرافیکی مهم ترین قسمت کارت گرافیک محسوب می شود. زیرا صف داده های موجود را از CPU می گیرد، آن ها را پردازش می کند و سپس روی صفحه نمایش سیستم شما نمایش می دهد

کارت گرافیک چه کاری انجام می دهد؟

تمام تصاویری که کاربر روی صفحه دستگاه خود می بیند از قطعاتی به نام پیکسل تشکیل شده است، معمولاً یک میلیون پیکسل روی صفحه نمایش وجود دارد که دستگاه برای نمایش تصویر از آنها استفاده می کند، بنابراین پاسخ فردی که این را گفته این است که آیا سیستم برای اجرا به کارت گرافیک نیاز دارد یا نه، باید بگویم بله، برای اجرای آن دستگاه شما به کارت گرافیک نیاز دارد.

انواع کارت گرافیک:

1: ترکیبی

این نوع کارت گرافیک اغلب در سیستم عامل های معمولی استفاده می شود و باید توجه داشت که این کارت های گرافیک ارزان هستند اما از طرفی این کارت های گرافیک به ندرت آپدیت می شوند! برای افرادی که می خواهند کارهای سبک مانند گشت و گذار در اینترنت یا تماشای فیلم انجام دهند، این نوع کارت گرافیک می تواند انتخاب معقولی باشد، اما برای افرادی که کارهای سنگین مانند بازی، تدوین و ... انجام می دهند، این کارت گرافیک مناسب نیست. توصیه شده!

2: هر کارت گرافیک:

همانطور که قبلاً این کارت گرافیک ها به صورت پیش فرض روی مادربرد نصب نمی شوند و کاربر باید آنها را جداگانه خریداری کند، این نوع کارت گرافیک قابل ارتقا است و باید گفت که این کارت گرافیک برای کسانی است که می خواهند جدی باشند. برای کارهایی مانند بازی، سرعت پردازش داده در این کارت‌های گرافیکی بسیار بالاست و کاربر ممکن است هنگام استفاده از برنامه‌های گرافیکی فشرده یا بازی‌های بدون این گرافیک با مشکل مواجه شود.

کارت گرافیک کم مشخصات: کارت گرافیک inno3d

این نام معمولاً به کارت‌های گرافیکی اطلاق می‌شود که در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند و برای کسانی مناسب است که سیستمی محکم، اما همچنان نازک و فشرده را ترجیح می‌دهند.

TI در کارت گرافیک به چه معناست؟

TI مخفف کلمه titanium است که در واقع معنای قدرت را تداعی می کند، زیرا همانطور که می دانید فلز تیتانیوم فلزی است که علاوه بر استحکام زیاد، وزن سبکی نیز دارد و بدون شک کارت های گرافیکی با پایان TI عملکرد دارد. و سرعت بالایی دارند اما بر خلاف این نوع کارت گرافیک ها قیمت بالاتری نسبت به کارت گرافیک های معمولی دارند.

منظور از OC در کارت گرافیک چیست؟

Oc مخفف OverCloak است و هر وقت این پسوند را در کنار کارت گرافیک دیدید باید بدانید که آن کارت گرافیک ولتاژ بالاتری نسبت به کارت گرافیک معمولی دارد. حتما می دانید که پسوند OC فقط برای حافظه RAM و CPU است. اگر سرعت قطعات در یک سیستم بیشتر باشد، مصرف برق آن قطعات افزایش می‌یابد و در نتیجه گرمای بیشتری تولید می‌شود، بنابراین خنک ماندن سیستم در زمان اورکلاک و در صورت نداشتن خنک‌کننده کافی بسیار مهم است. سیستم، این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در قسمت های سیستم وجود داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 13821
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: